ת"א סגרה שבוע שלילי ראשון זה 6 שבועות; המעו"ף איבד 1.5%

המעו"ף איבד השבוע 1.7% ■ מדד הנדל"ן נפל השבוע ב-4.7% ■ אורמת עלתה ב-3.4% על רקע התקדמות פרויקט באינדונזיה ■ כלכלני IBI: שוק המניות בתל-אביב לא יקר ■ "פדיונות כבדים בקרנות האג"ח"

הבורסה של תל-אביב סגרה את יום המסחר האחרון של שבוע המסחר המקוצר במהלכו רשמה שיא היסטורי כשמדד המעו"ף טיפס לרמה של 1,238 נק' - בירידות שערים שהלכו והתעצמו לקראת הסיום ומרבית המדדים סגרו ברמה הנמוכה של היום. זאת, על רקע צפי לפתיחה שלילית בוול סטריט לאחר נתונים חלשים משוק העבודה וירידות שערים באירופה ואסיה.

את השבוע שעבר סיים מדד המעו"ף ברמה של 1,233 נקודות, כך שהשבוע הזה הוא הראשון לאחר 6 שבועות רצופים של עליות בו רושם מדד 25 המניות המובילות נסיגה לרמה בה סגר לפני 3 שבועות. מדד המעו"ף נסוג בסיום המסחר ב-1.5% ונקבע ברמה של 1,212, לאחר ירידה שבועית של 1.7%. מדד הנדל"ן איבד היום 2.5% ואת השבוע סיים בירידה של 4.7%. מדד התל-טק ירד ב-1.8% ואת השבוע סיים בירידה של 3.9%.

המחזור בשוק הסתכם ב-1.73 מיליארד שקל ואותו הובילה מניית טבע שריכזה יותר מ-100 מיליון שקל. אורמת בלטה לחיוב וטיפסה ב-3.4% על רקע התקדמות בפרוייקט לייצור חשמל באינדונזיה. לעומתה בלטה לשלילה בין מניות המעו"ף מניית החברה לישראל שאיבדה 2.9% מערכה וכי"ל שריכזה את המחזור השני בגודלו ירדה גם היום ב-1.4%.

מנהל השקעות בכיר באחד מבתי ההשקעות הגדולים אומר בשיחה עם "גלובס" כי "להערכתינו אין בינתיים שינוי במגמה העולה, בטח בטווח הארוך. יכול להיות שיהיה שוב תיקון מינורי למטה שיכול להימשך מספר ימים עד מספר שבועות ובמהלכו אפשר לנצל את הירידות כדי להגדיל אחזקות. בקרנות האג"ח הקונצרני, אגב, נרשמות היום פדיונות כבדים שנובעים כנראה מחששות לגבי ההשלכות האפשריות של המשבר הכלכלי ביוון על שוקי האג"ח באירופה".

בעבודת מחקר מקיפה לסיכום עונת הדוחות של 2009 אומרים כלכלני בית ההשקעות אי.בי.אי כי שוק המניות עדיין לא יקר באופן יחסי. "מכפיל הרווח המצרפי של חברות המעו"ף לשנת 2009 עמד על כ-15 בעוד המכפיל לשנת 2008 עמד על 25 והמכפיל לשנת 2007 במחירי 2009 הוא 16.4. כלומר, עליות השערים בבורסה מגובות בעלייה ברווחי החברות והמכפיל המצרפי עדיין נמוך לעומת השיא של 2007", אומרים כלכלני אי.בי.אי.

בוול סטריט מאותתים החוזים על המשך מגמת הירידות לאחר שאמש הסתיים המסחר בירידות. לפני הפתיחה דווח כי התביעות הראשוניות לדמי אבטלה עלו במפתיע בשבוע החולף, לעומת התחזיות המוקדמות לירידה. התביעות המתמשכות לדמי אבטלה דווקא ירדו בשבוע שהסתיים ב-3 באפריל, יותר מהצפי המוקדם.

בורסות אסיה רשמו המדדים המובילים ירידות שערים. באירופה ובריטניה, שם הותירו הנגידים את הריביות ברמתם הנוכחית, נרשמות ירידות שערים אותן מובילה הבורסה של יוון שצונחת ביותר מ-4% על רקע החששות ממשבר החוב, מה שהגדיל את הפער בין האג"ח הממשלתיות של יוון לבין אלו של גרמניה ל-10 שנים לפער הרחב ביותר שנרשם ביניהן מאז הושק האירו בשנת 1999.

מניות הדשנים ממשיכות לרדת

מניית כיל המשיכה לרכז עניין ורשמה את המחזור השני בגודלו במעו"ף תוך שהיא ממשיכה לאבד מערכה על רקע החולשה במניות הדשנים שהמשיכו לרדת בוול סטריט אמש. גם מכתשים אגן המשיכה לאבד גובה, לאחר שמוביל השוק בו היא פועלת, מונסנטו נפלה אמש ב-2% בניו-יורק בעקבות דוח חלש שפרסמה.

מניית אורמת נסחרה היום בירידה של כ-1% עד שבסמוך לשעה 12:00 קפצה המניה וחתמה בעלייה של כ-3.4%, ללא כל הודעה מיוחדת מצד החברה. הסיבה לעלייה נמצאת בצד השני של העולם - באינדונזיה, שם דיווחה התקשורת המקומית על התקדמות בפרויקט אנרגיה גדול בו שותפה אורמת.

חברה לישראל אישרה אתמול (ד') לאחר סיום המסחר בתל-אביב כי, כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", היא מנהלת מו"מ באמצעות החברה הבת, או.פי.סי רותם, והחברות כי"ל ובז"ן מול מספר גורמים בקשר לרכישת גז טבעי.

סמנכ"ל המחקר בלידר שוקי הון, אלון גלזר, פרסם היום סקירה על בנק לאומי , במסגרתה הוא מעלה את מחיר היעד של המנייה ל-17.5 שקל, עלייה של 1.8% על מחיר הפתיחה הבוקר במסחר בתל אביב. עם זאת, משאיר גלזר את המלצתו על מניית לאומי על "תשואת שוק".

אנליסטים סבורים כי בנק מזרחי טפחות לא יעמוד בתוכנית האסטרטגית המצהירה על יעד תשואה על ההון של 18% ל-2013 וייאלץ להפחית את היעד ל-16%. בשיחת ועידה שקיימה הנהלת מזרחי טפחות עם אנליסטים לאחר פרסום הדו"חות הכספיים השנתיים, ענתה ההנהלה לשאלת אנליסט והעריכה כי התשואה על ההון תעמוד על 16% אם בעקבות המשבר ידרוש בנק ישראל הלימות הון ראשוני גבוהה יותר, בשיעור של 7.5%.

כלל ביוטכנולוגיה בלטה בעלייה חדה וריכזה מחזור גבוה. טאואר , מנגד, המשיכה לרדת.

חברת די מדיקל דיווחה לאחר סיום המסחר אתמול כי באסיפת בעלי המניות שהתקיימה אתמול הוחלט ברוב קולות לאשר לאחד ולחלק מחדש את הון מניותיה של החברה באופן שכל 32 מניות קיימות תאוחדנה למניה אחת. זאת, לקראת ההנפקה שמתכננת החברה בוול סטריט.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]