הדס תעודות סל קיבלה הביקורת מרשות ני"ע על פרשת ליהמן

הדס תעודות סל תמסור תגובתה לרשות בימים הקרובים לגבי בדיקה הנוגעת בהפקדת כספים ומשיכתם מליהמן ברדרס ■ ביולי 2008 הדס העבירה כספי המשקיעים בתעודה הדולרית שלה, שהיו מושקעים בליהמן ברדרס לפיקדון בבנק לאומי

הדס תעודות סל הודיעה היום (ה') כי קיבלה טיוטת ביקורת מרשות ני"ע הנוגעת לבדיקה שנערכה בחברה ונוגעת בהפקדת כספים ומשיכתם מבנק ההשקעות ליהמן ברדרס בגרמניה, בחודשים יוני ויולי 2008. בהדס תעודות סל, שעברה בשנה האחרונה מגאון בית השקעות למיטב, ימסרו את תגובתם לרשות במהלך הימים הקרובים.

נזכיר, כי בתחילת יולי 2008 הודיעה הדס כי החליטה להעביר את כספי המשקיעים בתעודה הדולרית שלה, שהיו מושקעים בליהמן ברדרס לפיקדון בבנק לאומי. כבר באותה תקופה היו אינדיקציות שליליות לגבי ליהמן ברדרס, בין היתר בשל הפסד בסך 2.8 מיליארד דולר שרשם הבנק ברבעון השני של אותה שנה. כזכור, חודשיים לאחר מכן קרס ליהמן ברדרס וגרר את השווקים הפיננסים למערבולת, שהסתיימה רק חצי שנה לאחר מכן.

מנכ"ל גאון באותה תקופה, גדי גרינשטיין, מסר אז ל"גלובס" כי סיבת העברת הכספים היא תנאים טובים יותר שהציע בנק לאומי, והוא אינו פוסל את האפשרות שיחזרו לליהמן בעתיד.

למרות דבריו של גרינשטיין, כפי שפורסם ב"גלובס", הסיבה שבגללה הועברו הכספים לבנק לאומי היא לחץ מצד הנאמנים לתעודות הסל של הדס. יובנק היה נאמן לתעודת הסל הדולרית, ומזרחי טפחות היה הנאמן לתעודת האירו. הנאמנים זיהו את הסיכון של ליהמן ברדרס מבעוד מועד.

נציין, כי בגאון עצמה כבר ביצעו ביקורות בנושא הן על ידי בודק פנימי והן על ידי בודק חיצוני.

לדברי אילן רביב מנכ"ל מיטב השקעות, "הדס לומדת את טיוטת דו"ח הביקורת של הרשות, על-מנת שתוכל ליישם את ההערות המופיעות בו. בשנתיים האחרונות תיקנה הדס את חלק הארי של הסוגיות אשר הבדיקה הצביעה עליהן".