אביגדור קלנר נעצר בחשד לעבירות שוחד בפרשת הולילנד

קלנר, לשעבר בעלי פולאר השקעות, חשוד כי העביר שוחד במאות מיליוני שקלים לבכירים במינהל ובעיריית ירושלים לקידום פרויקט הולילנד ■ מעצרו הוארך ב-6 ימים ■ כפי שהותר אתמול לפרסום, עו"ד מסר ובכירים נוספים חשודים כי קידמו פרויקטי נדל"ן תמורת שוחד של עשרות מיליוני שקלים

איש העסקים אביגדור קלנר, בעל מניות בחברת הולילנד, נעצר בחשד למעורבות בפרשת השוחד. קלנר הובא הערב (ה') לבית המשפט השלום בראשון-לציון, שם הוחלט להאריך את מעצרו ב-6 ימים.

החשד הוא כי קלנר העביר כספי שוחד בסך מאות מיליוני שקלים לבכירים במינהל מקרקעי ישראל ובעיריית ירושלים כדי לקדם את פרויקט הולילנד.

כפי שהותר אתמול (ד') לפרסום, עו"ד אורי מסר ובכירים נוספים - בהם הלל צ'רני, מאיר רבין, אורי שטרית, אלי חסון ועמרם בניזרי - חשודים כי קידמו פרויקטי נדל"ן תמורת שוחד של עשרות מיליוני שקלים. החשדות, המתייחסים לפרויקט הולילנד בירושלים, פרויקט חירייה ופרויקט צוק מנרה, הם לעבירות של מתן ולקיחת שוחד, תיווך במתן שוחד, מירמה והפרת אמונים וקשירת קשר.

אביגדור קלנר, שכיהן בעבר כיו"ר פולאר השקעות לפני העברת השליטה לז'יל פלדמן, היה מעורב בפרשת שוחד במסגרתה הורשע בפברואר האחרון עודד טל, לשעבר מ"מ מנהל מחוז מרכז במינהל מקרקעי ישראל. על טל נגזרו 45 חודשי מאסר בפועל ו-18 חודשי מאסר על-תנאי לאחר שהורשע ב-3 עבירות, אחת מהן הינה קבלת שוחד מקלנר בעת שכיהן כמנכ"ל פולאר.

פולאר החזיקה אז ב-50% מחוות הזרע, חברה בעלת זכות חכירה מהמינהל על 1,000 דונם באזור צומת מסובים (אתר הפסולת "חירייה", בו תוכנן לקום פארק על-שם ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון). קלנר דאג שהחברה תעסיק את אשתו של טל, ובתמורה דיווח טל לקלנר מידע פנים על החלטות פנימיות של המינהל בנוגע לפרויקט חוות הזרע במסובים. כן אמר לו למי לפנות כדי לנסות ולשנות את ההחלטות ועניין אותו בעסקאות נדל"ן.