מה כתב סגן עורך מוסף "הארץ" בפייסבוק על רס"ן אלירז פרץ?

במקביל לצונאמי הטוקבקים שהביאה איתה פרשת ענת קם, התחוללה בסופ"ש סערה נוספת בזירת התגובות

במקביל לצונאמי הטוקבקים שהביאה איתה פרשת ענת קם, התחוללה בסופ"ש האחרון סערה מקומית נוספת בזירת התגובות, ובמרכזה התבטאויות יוצאות דופן של אורי תובל, סגן עורך מוסף "הארץ", בעמוד האישי שלו ברשת החברתית פייסבוק.

תובל התייחס שם לראיונות של אמו רס"ן אלירז פרץ לאחר מות בנה. רס"ן אלירז פרץ, סגן מפקד גדוד 12 בגולני ותושב ההתנחלות עלי, נהרג בחילופי אש בעזה. זאת לאחר שבשנת 1998 שכלה משפחת פרץ מגבעת-זאב בן אחר, אוריאל, בקרב בלבנון.

וכך כתב תובל בפייסבוק, בין היתר:

■ "לא רוצה לחיות במדינה של אלירז פרץ ולא של אמא שלו. ותנחומים למשפחה".

■ "משפחה של פאשיסטים ג'יהאדיסטים, ושאף אחד לא יגיד לי שהוא נהרג בשבילי. לא יכול לשמוע את המנטרה עם ישראל-ארץ ישראל-צבא הגנה לישראל-ילדים לישראל-קידוש השם".

■ "אני דווקא חושב שטוב למות בעד הארץ, השאלה איזה ארץ ואיזה תפיסת-עולם. הקצין שנהרג בנה בית במאחז לא חוקי. זה הגיוני? הדתיים לאומיים הפכו את צה"ל לכלי שרת למטרות הפוליטיות שלהם, שמסכנות את כולנ,ו ולכן הם גם נהרגים יותר. וכשהם נהרגים הם מדברים, וכשהם מדברים, מותר לחשוב ולענות".

השמועות על המלים שעל "הקיר" של תובל בפייסבוק התפשטו, גם הפעם, במהירות: זה התחיל בסקופרים של אתר רוטר.נט, עבר לבלוג של קלמן ליבסקינד באתר nrg ולבלוג "חורים ברשת" של גל מור.

ביום שבת פרסם תובל מכתב התנצלות למרים פרץ, בו הוא מתחרט על הכאב שגרם לה ולמשפחת פרץ.