הערכות: דוד ברודט הוא מועמד מוביל לתפקיד יו"ר בנק לאומי

ועדת המניות של לאומי צפויה להציג השבוע את מועמדותו של ברודט לדירקטוריון הבנק ■ בעברו, ברודט כיהן כמנכ"ל משרד האוצר, כממונה על התקציבים וכיו"ר בנק המזרחי ■ ב-2 ביוני צפויה להתקיים אסיפה כללית של בעלי המניות לבחירת הדירקטורים

ועדת המניות של בנק לאומי תציג השבוע את מועמדיה לדירקטוריון הבנק ולתפקיד היו"ר במקומו של איתן רף שפורש לאחר 15 שנה בתפקיד. עפ"י הערכות, אחד המועמדים המובילים הוא דוד ברודט - בעברו, ברודט כיהן כמנכ"ל משרד האוצר, כממונה על התקציבים וכיו"ר בנק המזרחי.

נזכיר, כי בחירת היו"ר לבנק מתנהלת בהילוך גבוה - ב-2 ביוני צפויה להתקיים אסיפה כללית של בעלי המניות לבחירת 5 דירקטורים לבנק ומבינהם ייתמנה היו"ר הבא של לאומי . ועדת המניות מטעם המדינה בראשות עו"ד מרגלית נוף תבחן את כל המועמדים , כשבינהם נמצאים גם מקורבי בנימין נתניהו - משה טרי ואולי גם אורי יוגב.

עוד בין המועמדים, איזי תפוחי, לשעבר יו"ר בזק ואפריקה ישראל, ועמוס ספיר, יו"ר חברת הדירוג מעלות. שלמה אליהו, בעל המניות הפרטי הגדול בלאומי, צפוי להציג מחדש לתפקיד היו"ר את מועמדותו של דוד קליין, לשעבר נגיד בנק ישראל.

לאחר האסיפה הכללית ב-2 ביוני בנק ישראל צריך לאשר את 5 המועמדים שייבחרו, לאחר מכן תתקיים תקופה של בדיקות נאותות בת 60 יום ובסיומה הדירקטורים ייכנסו לתפקיד. בנוסף, לא מן הנמנע כי היו"ר ייבחר דווקא מחברי הדירקטוריון הקיימים ולא מתוך 5 הדירקטורים החדשים.