יצרנית הטלפונים הסלולריים נוקיה רוכשת ספקית מידע מבוסס מיקום

נוקיה הפינית רכשה את החברה האמריקנית MetaCarta ■ יצרנית הבלקברי, חברת RIM הקנדית, רכשה את חברת התוכנה QNX במטרה "להמשיך ולהעצים את השילוב של חווית המשתמש בין טלפונים סלולריים חכמים לבין מערכות בידור המותקנות ברכב"

נוקיה ו-RIM, שתיים מיצרניות הטלפונים הסלולרים המובילות, הודיעו בשבוע שעבר, כל אחת בנפרד, על רכישה של חברות קטנות יותר.

נוקיה הפינית הודיעה כי רכשה את החברה האמריקנית MetaCarta, המתמחה באספקת פתרונות מידע מבוססי מיקום. שני הצדדים לא מסרו פרטים אודות העסקה, אולם ייתכן כי צעד זה של נוקיה עולה בקנה אחד עם הודעתה מינואר האחרון על אספקה חינמית של שירותי ניווט לטלפונים הסלולריים החכמים מתוצרתה. רכישת MetaCarta עשויה להעיד על כוונתה של נוקיה לשלב את שירותי המידע של החברה עם שירותי הניווט אותם היא מציעה ללקוחותיה.

במקביל הודיעה חברת RIM הקנדית, יצרנית הבלאקברי, כי רכשה את חברת התוכנה QNX מבעליה הנוכחיים, חברת Harman, המפתחת מערכת הפעלה בקוד פתוח בשם Neutrino, שמוטמעת ישירות במכשור המשמש במגוון תעשיות. שוויה הכספי של העסקה לא פורסם, אולם ידוע כי Harman רכשה את QNX ב-2004 תמורת 138 מיליון דולר. ב-RIM מסרו כי רכישתה של QNX היא חלק משיתוף הפעולה המתמשך בינה לבין שתי החברות האחרות המעורבות בעסקה. מטרת שיתוף הפעולה, לדברי החברה, היא "להמשיך ולהעצים את השילוב של חווית המשתמש בין טלפונים סלולריים חכמים לבין מערכות בידור המותקנות ברכב".

עוד ציינו ב-RIM כי רכישתה של QNX "עשויה להתברר כרבת ערך בפיתוח מוצרים עתידיים של החברה בתחום הציוד ההיקפי".