והרי החדשות: מניית "וושינגטון פוסט" נסחרת בזיל-הזול

לפי "בארונ'ס", מניית "וושינגטון פוסט" היא הזולה ביותר מבין מניות חברות המדיה האמריקניות ■ מעריך כי השווי הכלכלי של ענקית המדיה הוא 8.5 מיליארד דולר - לעומת שווי בשוק ההון של 4.6 מיליארד דולר

מניית ענקית המדיה האמריקנית, "וושינגטון פוסט", נסחרת לפי מחיר רצפה ולכן שווה השקעה - כך מעריך השבועון הפיננסי "בארונ'ס".

לפי "בארונ'ס", מניית "וושינגטון פוסט" היא הזולה ביותר מבין מניות חברות המדיה האמריקניות, "וזאת מפני שציבור המשקיעים אינו נותן קרדיט לחטיבת Kaplan, המרכזת את פעילות החברה בתחום ההשכלה הגבוהה". Kaplan בונה תוכניות לימודים לקבלת תארים אקדמיים בקמפוסים פיסיים ומקוונים.

מלבד Kaplan, ל"וושינגטון פוסט" יש חברת כבלים בעלת 669 אלף מנויים, קבוצה של תחנות טלוויזיה, והיא המוציאה לאור של העיתון "וושינגטון פוסט" והמגזין "ניוזוויק".

ב"בארונ'ס" מעריכים כי השווי הכלכלי של ענקית המדיה הוא 8.5 מיליארד דולר, לעומת שווי בשוק ההון של 4.6 מיליארד דולר (מחיר מניה של 904 דולר לעומת 492 דולר כיום), וכי המהלך שיכול להקפיץ את שוויה הוא ספין אוף של Kaplan, שאחראית למחצית הכנסות ורווחי ענקית המדיה.

"בארונ'ס" מעריך כי Kaplan שווה כיום לפחות 5 מיליארד דולר. הרווח הנקי של החטיבה עמד על 294 מיליון דולר, בעוד העיתונים יצרו הפסד נקי של 72 מיליון דולר, ואילו המגזינים יצרו הפסד נקי של 29 מיליון דולר.

בעל המניות הגדול ב"וושינגטון פוסט", הוא לא אחר מאשר וורן באפט, האיש והצ'רי קולה, וזו אולי סיבה מספיק טובה לעקוב אחר המניה.