שלמה אליהו יציג את רענן כהן כמועמד לדירקטוריון לאומי

כהן, לשעבר חבר כנסת ושר במפלגת העבודה היה בשנים האחרונות יו"ר הבנק לפיתוח התעשייה ונחשב מקורב לשלמה אליהו ■ אמש דווח כי ועדת המניות הגישה את רשימת חמשת מועמדיה לדירקטוריון בנק לאומי

שלמה אליהו יציג את רענן כהן כמועמדו לדירקטור בבנק לאומי במקומו של דוד קליין. כהן, לשעבר חבר כנסת ושר במפלגת העבודה היה בשנים האחרונות יו"ר הבנק לפיתוח התעשייה ונחשב מקורב לשלמה אליהו. כך נודע ל"גלובס".

אמש דווח כי בחירת הדירקטורים בבנק לאומי, שמנהלת ועדת המניות מטעם המדינה, בראשות עו"ד מרגלית נוף הגישה את רשימת מועמדיה לדירקטוריון בנק לאומי. הוועדה כזכור סיימה את שלבי המיון והראיון של כ-30 מועמדים שביקשו להתמודד על כיסא הדירקטורים.

הרשימה כוללת את האנשים הבאים: דוד ברודט לשעבר מנכ"ל האוצר ויו"ר בנק מזרחי, אהוד שפירא לשעבר משנה למנכ"ל לאומי וכיום יו"ר הפניקס, יהודה דרורי שהיה בשנות ה-80 המפקח על הביטוח במשרד האוצר, יואב נרדי לשעבר המשנה למנכ"ל של בנק ירושלים, ומשה דברת - דירקטור מכהן.

"חשוב שיהיה בדירקטוריון שילוב מתבקש של אישים בעלי ניסיון וותק וכמובן שיהיו בעלי כישורים אישיים, השכלה, ותק וניסיון מוכח", נכתב בהחלטת הוועדה. "הוועדה רואה לנכון לציין כי היא אינה מסמנת, או בוחרת, יו"ר לדירקטוריון הבנק. סמכות זו קונייה לדירקטוריון אשר בוחר יו"ר מקרב כלל חבריו.

בחירה זו, על פי חוק המניות הבנקאיות שבהסדר, טעונה אישור ועדת המניות לאחר שהתייעצה עם המפקח על הבנקים ושר האוצר". יש לציין כי הבחירה כפופה לאישור האספה הכללית ולבדיקת הנאותות של בנק ישראל.