הגירעון המסחרי בארה"ב התרחב בפברואר ל-39.7 מיליארד דולר

הגירעון המסחרי צפוי היה להתרחב ל-38.5 מיליארד דולר, מגירעון של 37.3 מיליארד דולר בינואר ■ מחירי היצוא עלו בחודש מארס ב-0.7%; מחירי היבוא עלו במארס באותו שיעור

כשעה לפני פתיחת המסחר בוול סטריט פירסם משרד המסחר האמריקני את נתוני המאזן המסחרי של ארה"ב לחודש פברואר, וכן את מחירי היבוא והיצוא לחודש מארס. מאזן הסחר, או הגירעון המסחרי, התרחב בחודש פברואר ב-7.4% והסתכם ב-39.7 מיליארד דולר, הודות לעלייה גדולה ביבוא שקיזזה את העלייה ביצוא.

עפ"י התחזיות המוקדמות, הגירעון צפוי היה להתרחב בפברואר ל-38.5 מיליארד דולר, מגירעון מסחרי בהיקף 37 מיליארד דולר בינואר - נתון שלעצמו שונה מ-37.3 מיליארד דולר. זאת, על רקע עלייה ביצוא לרמתו הגבוהה ביותר ב-16 החודשים האחרונים, שקוזזה ע"י קפיצה גדולה יותר ביבוא באותה תקופה - מה שמשקף ביקושים מקומיים גבוהים בארה"ב.

התרחבות הגירעון משקפת את התאוששות הכלכלה האמריקנית, הרי שהמאזן המסחרי מודד את הפער בין יצוא הסחורות והשירותים מארה"ב, לבין היבוא של מוצרים ושירותים למדינה. השינויים בגירעון מחודש לחודש הם מרכיב חשוב בתחזיות לצמיחה הרבעונית בארה"ב, נתוני התמ"ג. הדו"ח מספק רמז ראשוני לביצועי היצוא ברבעון המדובר, שמשפיעים על שיעור צמיחת הכלכלה בכלל.

בנוסף, פורסמו כאמור גם מחירי היבוא והיצוא במארס. מחירי היבוא עלו בשיעור של 0.7%, לעומת צפי כי יעלו ב-1%. במונחים שנתיים המחירים עלו ב-11.4%, לעומת צפי ל-11.7%. מחירי הדלקים עלו במארס ב-2.9%, בניכויים מחירי היבוא ב-0.2% במארס וב-2.7% בשנה האחרונה.

מחירי היצוא עלו גם כן בשיעור של 0.7% במארס, בעיקר הודות לעלייה של 2.1% במחירי הסחורות החקלאיות. בחודש פברואר מחירי היבוא וכן מחירי היצוא רשמו ירידה בשיעור דומה של 0.2%.

נתוני היצוא החודשיים מצביעים על חוזקה של הכלכלה האמריקנית במונחים פנימיים וכן על הכלכלות שמייבאות את המוצרים מארה"ב ותורמות בהקשר הזה לצמיחה האמריקנית. נתוני היבוא מרמזים על הצריכה הפרטית בארה"ב ועל הביקושים המקומיים למוצרים - שניהם מרכיבים חשובים גם כן לאומדן הצמיחה במדינה.