הסתיים שלב העדויות במשפט קצב; הכרעת הדין - בספטמבר

בסוף מאי יישמעו הסיכומים מטעם התביעה, וכחודש לאחר מכן תשמיע ההגנה את סיכומיה ■ במסגרת העדויות ניסו סניגורי קצב לבסס את טענות האליבי שלו באשר לשני הימים שבהם הוא מואשם כי אנס את א' ממשרד התיירות

7.5 חודשים לאחר תחילת שלב ההוכחות במשפטו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, בא היום (ג') בצהריים לסיומו שלב העדויות במשפט. לאחר עשרות ימי דיונים שבהם נשמעו עשרות עדים מטעם התביעה ומטעם ההגנה, יצאו היום הצדדים והרכב השופטים לפגרה.

הדיונים הבאים שנקבעו בתיק קצב - בסוף חודש מאי יישמעו הסיכומים מטעם התביעה, וכחודש לאחר מכן תשמיע גם ההגנה את סיכומיה. לפי ההערכות, הכרעת דינו של קצב צפויה להינתן מיד בתום פגרת הקיץ של בתי המשפט, ב-1 בספטמבר.

במסגרת העדויות בשלב ההגנה ניסו סניגוריו של קצב - עוה"ד אביגדור פלדמן, ציון אמיר ואברהם לביא - לבסס על-פי ההערכות את טענות האליבי של קצב באשר לשני הימים שבהם הוא מואשם כי אנס את א', ראש לשכתו במשרד התיירות בשנת 1998. בעוד שבמהלך השימוע שנערך לקצב ובתקופת החקירה השמיע טענת אליבי רק באשר ליום שבו הוא מואשם כי אנס את א' בבית-מלון בירושלים - הרי שבמהלך המשפט נשמעה טענת אליבי גם באשר לאירוע האונס הנטען הנוסף, שאירע בלשכת השר בתל-אביב.

היום העידו מטעם ההגנה מאבטח שליווה את קצב בהיותו שר התיירות ב-1998, וכן גורם שעבד במשרד ממשלתי באותה תקופה. לפי ההערכות, עדותם של השניים נדרשה לסניגוריו של קצב, לצורך ביסוס טענות האליבי הנוגעות לאירוע האונס הנטען שאירע בבית-מלון בירושלים, ביוני 1998.