דריפסקה יקבל מרוסאל בונוס של 70 מיליון דולר על ההנפקה

חברת האלומיניום רוסאל מתכננת להעניק למנכ"ל, אולג דריפסקה, בונוס בשווי של יותר מ-70 מיליון דולר על חלקו בהכנת ההנפקה השנויה במחלוקת של מניות החברה בהונג קונג ובפריז בינואר. ההחלטה, שהוכרזה היום (ד'), באה כאשר שכר מנהלים בכירים בכל העולם מעורר תשומת לב מיוחדת בעקבות המשבר הפיננסי העולמי.

רשות המניות והחוזים העתידיים בהונג קונג אישרה את הנפקת רוסאל בהיקף של 2.2 מיליארד דולר - ההנפקה הראשונה של חברה רוסית כלשהי בהונג קונג - למרות אזהרותיה של רוסאל מפני "סיכון משמעותי" בתשקיף ההנפקה שלה. רוסאל מסרה גם שהיא לא תחלק דיבידנד כלשהו עד שנת 2013 לכל הפחות, בגלל התחייבויותיה.

דריפסקה, שמקבל מהחברה שכר בסיס של 10 מיליון דולר בשנה, עומד לקבל 50.6 מיליון מניות כ"בונוס IPO", שהחברה מעריכה ב-70.3 מיליון דולר, בהתבסס על מחיר של 10.80 דולר הונג קונגי למניה. הבונוס שווה ל-8.5% מהרווח הנקי של רוסאל בשנה שעברה. מנהלים נוספים בחברה יקבלו בונוס כולל של 14 מיליון דולר, 60% ממנו במניות.

הבונוס של דריפסקה עלול לגרור השוואות לא מחמירות עם רמת התגמול של עמיתים שלו בעולם. מריוס קלופרס, הבוס הבריטי של ענקית הכרייה BHP ביליטון, קיבל בשנת הכספים 2009 תגמולים של 10.4 מיליון דולר, כולל 2 מיליון בשכר בסיס. טום אולבניז, מנכ"ל הענקית הבריטית האחרת, ריו טינטו, קיבל תגמול כולל של 5.9 מיליון דולר, כולל שכר בסיס של כ-1.5 מיליון דולר.

מנהלי רוסאל אמנם לא יכולים למכור את מניות הבונוס במשך שנתיים, אך לדריפסקה שמורה הזכות להעביר שליש ממניותיו לצד שלישי, כל עוד הבעלים החדשים ימשיך להחזיק בהן ליתר תקופת החסימה.