מקדונלד'ס העולמית ממנה מנהל ייעודי לתחום המדיה החברתית

אחת המטרות הראשונות של המנהל שמונה תהיה להגיע אל קהל המטרה הנחשק של אמהות בלוגריות

ענקית המזון המהיר מקדונלד'ס משדרגת את מאמציה בתחום הרשתות החברתיות וממנה את מנהל המדיה החברתית הראשון שלה, ריק וויון.

וויון, שצמח בסוכנות הפרסום גולין האריס בשיקגו, טיפל בפרויקטים בתחום המדיה החברתית עבור מקדונלד'ס כבר מאז 2006. הוא אחד ממייסדי כוח המשימה הדיגיטלי של החברה, שביסס את האסטרטגיה הדיגיטלית שלה.

בראיון שנתן באחרונה דיבר וויון על 3 הקווים שמנחים אותו: 1. להשתמש במדיה החברתית כדי לבנות את העסק 2. לטפל בבעיות של לקוחות 3. להגיע לקבוצות מטרה.

וויון ידווח להת'ר אולדאני, מנהלת קשרי החוץ ויחסי הציבור של החברה.

אולדאני מסרה כי העסקת וויון היא מהלך המסכם שנה שלמה של מאמץ בפיתוח אסטרגיה בתחום, הערכת הזדמנויות בשוק וביסוסה של מתודולוגיה לקביעת ROI בתחום. "זהו הזמן שמישהו יקדיש לכך 100% מהזמן שלו, ולא מישהו שיש לו עוד משרה מלאה בנוסף על משרתו המלאה".

פרויקט המדיה החברתית הראשון של וויון במקדונלד'ס, עוד ב-2006, כלל מסע יחסי ציבור עבור פרויקט התרומה לקהילה של שרה פרגוסון ורונלד מקדונלד, שוויון וצוותו בנו עבורו יומן מסע. באחרונה היה וויון מעורב בהקמת עמוד הטוויטר של מקדולנד'ס והקמת הליך מוסדר למענה ללקוחות, למשל ביחס לתלונות.

הצוות אף היה עסוק בקביעת חוקים למשווקים אזוריים שמעוניינים להכניס לטוויטר של הרשת תוכן משלהם. כך, למשל, משווקים אזוריים חייבים לזהות את האזור שלהם במקרה שיש מבצע כלשהו בסינסינטי למשל, שאינו מתקיים בפילדלפיה.

אחד הפרויקטים הראשונים בהם יעסוק וויון יהיה להגיע אל קהל המטרה של האמהות הבלוגריות, שאחריהן מחזרת הרשת כבר שנים ארוכות. "מקדונלד'ס תפנה אליהן בדרכים מגוונות בקיץ הקרוב", אומרת אולדאני.

בסוכנות גולין, בה שימש וויון כסמנכ"ל מדיה חברתית, הוא פיתח אסטרטגיות למדיה חברתית גם עבור משווקים אחרים בהם יוניליוור, ג'ונסון & ג'ונסון ו-BP. בנוסף הוא נתן ייעוץ ללקוחות לגבי שימוש אלטרנטיבי במדיה החברתית, כמו למשל עבור ה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקני).