פסטיבל מיפ: דיסני העולמית רכשה סדרת אנימציה ישראלית

ההכנסות מרכישת הסדרה "‏Monkey See Monkey Do‏" של חברת התוכן הישראלית Smartoonz עשויות להגיע למיליוני דולרים בשנים הקרובות

חברת סטארט-אפ ישראלית מכרה לדיסני העולמית סדרת אנימציה בשם "Monkey See Monkey Do" - כך נודע אמש (ד') בפסטיבל מיפ שנערך בקאן שבצרפת. חברת התוכן סמארט טונס (Smartoonz), שיצרה את הסדרה, פועלת בתל-אביב זה 5 שנים ומונה 5 עובדים. על-פי ההערכה, ההכנסות מהעסקה עשויות להגיע למיליוני דולרים בשנים הקרובות.

גלובס מסקר את פסטיבל mipt
 גלובס מסקר את פסטיבל mipt

"אנחנו מייצרים תכנים לגילאי פרי-סקול", אומר היזם ומנכ"ל החברה יניב לוי ל"גלובס". "אנחנו מציגים כבר 3 שנים בקאן, ולפני שנה וחצי פנתה אלינו חברת ההפצה HIT (המפיקה גם להיטים עולמיים כמו בוב הבנאי, ל"א), והם החליטו להפיץ את התכנים. הסדרה 'Monkey See Monkey Do' נמכרה לדיסני אמריקה הלטינית, וכעת תמשיך להיות מופצת במדינות רבות בעולם, בהן קנדה וארצות-הברית".

לדברי לוי, הציפייה כעת היא לעבור לשלב המרצ'נדייז של הסדרה, שהוא מכניס הרווחים הגדול. "סיימנו הפקה מאוד קשה ומאתגרת, ומבחינתנו זה הישג משמעותי ש-HIT לקחו אותנו תחת חסותם ושדיסני שותפה איתנו", אומר לוי.

בנוסף לדיסני נמכרה הסדרה גם לחברות נוספות, בהן France 5 (צרפת), אל-ג'זירה קידס (המזרח-התיכון), TVO and Knowledge (קנדה), ו-Minimaz (מזרח אירופה).

לדברי היזם בתחום התקשורת, גיא מרטינובסקי, המשמש כנציג מיפ בישראל, "בסדרה הושקעו יותר ממיליון דולר, והיא מושקת השבוע במיפ. עוד לפני הפרק הראשון הסדרה נמכרה לכמה מדינות בעולם, ועונה שנייה כבר הוזמנה. יש עוד פרויקטים בקנה. התעשייה הישראלית בדרכה להפוך להיות תעשיית יצוא גדולה. 'Monkey See Monkey Do' היא דוגמה טובה לכך שחיסרון בהיותנו מדינה קטנה הפך ליתרון. יוצרים ישראלים יוצאים באופן מיידי לחו"ל".

מרטינובסקי אומר כי "אחד היתרונות שלנו זה התרבות שלנו שקרובה מאוד לאנגלוסקסית, יותר ממדינות אסיאתיות אחרות שאין להן את ההבנה בפרטים שיש לישראלים. זה חלק מהפריחה שאנחנו רואים השנה, לעומת 2009, גם מבחינה של ניו-מדיה. דוגמה שממחישה זו היא בייבי טי וי, שהיה החלוץ בערוץ התינוקות, ואחרי מעט שנים נרכש עבור עשרות מיליוני דולר על-ידי פוקס, תופעות שראינו בעבר רק בהיי-טק. מתחילה להיות מגמה, וזה ההבדל בניגוד לעבר, והמגמה הזו משלבת תוכן עם פילוסופיה סטארט-אפית של מציאת משקיע ופנייה ישירה לשוק העולמי".