רנו חושפת את המכונית החשמלית העתידית של "בטר פלייס"

למכונית יש תא נוסעים מאובזר ואורך של מאזדה 6 - אבל גם תא מטען בנפח של רנו קליאו ומשקל עצמי של יותר מ-1.5 טון ■ מהירותה תוגבל ל-135 קמ"ש

אחרי הרבה תצוגות מקדימות וחשיפות "יבשות" חשפה היום רנו את הפרטים והמפרטים של הרנו פלואנס "ZE" החשמלית, שתושק בישראל בבכורה עולמית ותהיה המכונית העתידית של חברת "בטר פלייס" בשנים הקרובות.

למרות קווי המתאר הכלליים הדומים לרנו פלואנס הרגילה שנמכרת בארץ, למכונית החדשה יש כמה שינויים מבניים מהותיים.

רנו פלואנס ZE החשמלית
 רנו פלואנס ZE החשמלית

כדי לשאת את הסוללה מאחור היא נמתחת לאורך של 4.75 מ' - כמעט 13 סנטימטרים יותר מהפלואנס הרגילה ו-3 סנטימטרים יותר ממאזדה 6 לשם השוואה - וחלקה האחורי הורחב לרוחב כולל של 1.81 מ' כדי לשמור על פרופורציות מאוזנות.

למרות האורך המאסיבי, הנהגים יצטרכו להסתפק בתא מטען בנפח של 300 ליטר בלבד - דומה לזה של רנו קליאו קטנה - בשל הנפח המאסיבי שתוספת הסוללה, שמשקלה 250 קילוגרם. גם משקלה הכולל של המכונית אינו צנום: למרות העדר מנוע בנזין בחרטום הפלואנס ZE שוקלת 1543 קילו, כמעט 300 קילו יותר ממשקלה של מכונית הבנזין.

רנו פלואנס ZE החשמלית
 רנו פלואנס ZE החשמלית

על ההנעה מופקד מנוע חשמלי בהספק 70 קילוואט, שמייצר מומנט של 22.6 קג"מ שממודך לתיבת הילוכים רציפה. רנו אינה נוקבת בנתונים ביצועים מדויקים אך מציינת, שהמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-135 קמ"ש.

תא הנוסעים שומר על מרווח פנים מקביל לזה של הפלואנס הרגילה, והוא מגיע מאובזר בנדיבות, כולל מסך LCD מובנה למערכת ניווט חכמה, בקרת אקלים אלקטרונית כפולה ועוד.

הפלואנס ZE מתוכננת לתמוך בשלוש שיטות טעינה: הראשונה היא באמצעות שקע ביתי מקובל (10 אמפר, 16 אמפר או 220 וולט) ואז נמשכת הטעינה בין 6 ל-8 שעות. השיטה השנייה היא באמצעות מטען תעשייתי מהיר, שיהיה מסוגל לטעון את הסוללה בתוך 30 דקות בלבד.

רנו פלואנס ZE החשמלית
 רנו פלואנס ZE החשמלית

השיטה השלישית היא באמצעות "שיטת החלפת הסוללות" של "בטר פלייס". עדיין לא ידוע אם "בטר פלייס" תאפשר לייבא את המכוניות החשמליות עם אפשרות לטעינה מהרשת הביתית הרגילה ולא מהרשת הבלעדית שלה. אגב, למכונית יהיה פתחי טעינה משני צידי המרכב.

רנו מציינת כי התחייבה לספק כ-100 אלף מכוניות כאלה ל"בטר פלייס" לאספקה עד שנת 2016. יצוין כי חברת "בטר פלייס" ציינה מספר פעמים כי בידיה הזמנות לעשרות אלפי מכוניות כאלה לציים בישראל והערכות למכירות של יותר מעשרת אלפים יחידות בשנה המלאה הראשונה.