ערוץ 24 לבג"ץ: דורש לקבל מידע על ערוץ המוזיקה הים-תיכונית

מבקש להורות למועצת הכבלים והלוויין למסור לו מידע על ערוץ "אחלה" שצפוי לעלות בחודש הבא ב-yes ■ טוען כי ללא מידע חיוני זה הוא לא יוכל להגיש תגובה ראויה, והליך השימוע בנושא שנקבע לסוף אפריל יהיה פגום

ערוץ 24 עתר לבג"ץ בדרישה לקבל מידע על ערוץ המוזיקה הים-תיכונית שצפוי לעלות ב-yes. בעתירה נגד מועצת הכבלים והלוויין, שהוגשה באמצעות משרד רון גזית רוטנברג ושות', מתבקש בג"ץ להורות למועצה למסור לערוץ 24 מידע על הערוץ החדש שצפוי לעלות כבר בחודש הבא.

ערוץ "אחלה" הוא בבעלות חברת "ניהול פלוס" של בני מנשה ויואב גרוס וחברת פיאס הפקות. זכיינית ערוץ 2 רשת אמורה להיות גם היא שותפה בערוץ.

מועצת הכבלים והלווין הודיעה כי תקיים שימוע בנושא, למרות התנגדות חברת הלוויין ונציגי "אחלה טי.וי". אך לטענת 24, המוחזק על-ידי זכיינית ערוץ 2 קשת וחברת ההפקות מימד, השימוע כבר יהיה מאוחר מדי, שכן ההחלטה להעלות את הערוץ נפלה, והוא למעשה כבר מוכן לעלייה לשידור.

"בקשת האישור שהוגשה למועצה עלולה לא רק להרעיד את החבל הדק עליו צועד הערוץ - אלא להתירו לחלוטין. עוצמתה של הסכנה אינה ידועה לערוץ 24, שכן המועצה מסרבת משום מה לספק פרטים אודותיה", נטען בעתירה.

ערוץ 24 מבקש לדעת מי מפיק את הערוץ, מהו מספר האפיק המבוקש, מהי הפלטפורמה בה עתיד הערוץ להיות משודר, ומהי הדרך בה יוצע הערוץ לציבור. לטענת ערוץ 24, ללא מידע חיוני זה הוא לא יוכל להגיש תגובה ראויה, והליך השימוע שנקבע לסוף חודש אפריל יהיה פגום.

על-פי הנטען בעתירה, ערוץ 24 הוא ערוץ ייעודי הכפוף למחוייבויות רגולוטוריות ולהשקעות בהפקות תוכן של למעלה מ-30 מליון שקל לשנה, וכבר היום שקוע בחובות של למעלה מ-45 מיליון שקל. "לכן", נטען, "לא יוכל להמשיך ולהתקיים במציאות של תחרות לא שוויונית".