הישראלים מעדיפים LCD: כ-92% מהטלוויזיות שנמכרות בארץ הן LCD

כך עולה מנתוני רשת ביג בוקס מבית בסט ביי רשתות ■ "יש עדיין סוגי לקוחות שרוצים פלזמה, מכיוון שהם משוכנעים שבשידורי טלוויזיה כמו כבלים או לוויין הם יקבלו תמונה טובה יותר - למרות שזה לא בהכרח מבוסס"

בישראל שולטת טכנולוגיית ה-LCD בתחום המסכים הדקים. על-פי נתוני רשת ביג בוקס מבית בסט ביי רשתות, 92% מהטלוויזיות שנמכרות בארץ הן טלוויזיות LCD. אך לדברי יובל גל, מנכ"ל החברה, "יש עדיין סוגי לקוחות שרוצים פלזמה, מכיוון שהם משוכנעים שבשידורי טלוויזיה כמו כבלים או לוויין הם יקבלו תמונה טובה יותר - למרות שזה לא בהכרח מבוסס".

התחרות בין שתי הטכנולוגיות כמעט לא מורגשת. לדברי עפר לאור, מנכ"ל מגזין הקולנוע הביתי HomeTheater.co.il, "באופן אבסולוטי, הפלזמה מפסידה בתחרות בישראל. נתח השוק שלה הצטמצם, בגלל שמספר היצרניות הצטמצם".

פלזמה יש מגבלות קשות, בגלל שהיא נראית פחות טוב בתנאי תאורה בהירים, כמו בחנויות החשמל, לעומת התמונה שהיא מספקת בבית. זו אחת הסיבות שהפלזמה פחות מצליחה, כי אנשים לא קונים אותה בסופו של דבר בחנויות החשמל", אומר לאור.

לדברי לאור, הפלזמה מצליחה בעיקר בשוק המסכים שגודלם מעל 50 אינץ'. אחת הסיבות לכך היא המחיר האטרקטיבי יותר של הפלזמה בגדלים האלה לעומת ה-LCD. "רוב הלקוחות שקונים מסכים בגדלים האלה לא פונים לרשתות חשמל, אלא לחנויות מתמחות, כששם מראים את המסכים כמו שצריך עם תאורה נכונה", אומר לאור.

מבחינת ההבדלים בין שתי הטכנולוגיות, לאור חושב כי אין טעם להשוות בין הפלזמה ל-LCD, אלא לבדוק כל דגם של מסך בפני עצמו, בלי קשר לטכנולוגיה שעומדת מאחוריו.