המשנה ליועמ"ש: מטרת החוק - להוציא את התכנון מידי המשפטנים

עו"ד שרית דנה, המשנה ליועמ"ש וראש צוות ניסוח הצעת חוק רפורמת התכנון: "תחום הדיור בר-השגה עדיין נמצא בשלב הכותרות; אין לנו יכולת לשלוט במימוש שלו ובפרמטרים השונים שלו, ולכן הוא לא נכנס לחוק"‏

‎‎‏"אחת המטרות של הצעת החוק היא למנוע את המצב שבו בהליכים התכנוניים שולטים המשפטנים ולא המתכננים", כך אמרה היום (ד') עו"ד שרית דנה, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה וראש צוות ניסוח הצעת חוק רפורמת התכנון. הדברים נאמרו במסגרת פאנל במהלך יום עיון שעסק בנושא הרפורמה בקריה האקדמית אונו.

‏בפאנל נשאלה דנה מדוע נושא הדיור בר-השגה לא מועלה במסגרת הצעת החוק ומדוע לא ניתן בה מענה לנושאים חברתיים, מעבר לנושאים הפרוצדורליים.

"בתחום הדיור בר-השגה אנחנו כרגע בשלב הכותרות. אנחנו כרגע לא יודעים איך מוודאים שהקבלן אכן מוכר בסופו של דבר את הדירות בזול ואיך מוודאים את עניין הרווחים. כשנתפנה מעניין הרפורמה נעסוק גם בחקיקה בנושא הדיור בר-השגה", אמרה דנה, "כיום אין לנו יכולת לשלוט במימוש שלו ובפרמטרים השונים שלו, ולכן הוא לא נכנס לחוק".

בנוגע לחששות משחיתויות בוועדות המקומיות אמר עו"ד רועי בר, יועץ משפטי לוועדות מקומיות, כי "ההסתכלות על הוועדות המקומיות היא כאם כל חטאת. בסופו של דבר, כשבאים לחברי מועצת העיר שהם חברי הוועדה המקומית, באים לנבחרי ציבור. לא יכול להיות שאיש אגודת ישראל יצביע בעד מתחם מסחרי שיפעל בשבת, זו לא המטרה שלשמה הוא נבחר. אין ספק כי במבחינה כלכלית מגורים הם הדבר המהיר והאינטרסנטי הברור ביותר, אבל מועצת העיר של ראשון-לציון בחרה להפסיק את תכנון שכונות המגורים בעיר כדי לייצר מדיניות תכנונית".