"סגירת נתב"ג לפעילות בלילה היתה גורמת לפגיעה בכלכלה"

מנכ"ל רשות שדות התעופה, קובי מור: נשקיע בשדרוג הנמל 760 מיליון שקל; הפרויקט מסובך טכנית כיוון שהוא מבוצע במקביל לתפעול השוטף של השדה, כך שבמהלך הבנייה תתנקז פעילות נתב"ג אל מסלול המראה בודד"

"אי פתיחת נתב"ג לפעילות בשעות הלילה בתקופת שדרוג המסלולים הייתה עשויה לגרום לפגיעה כלכלית אנושה בכלכלת המדינה" כך טוען מנכ"ל רשות שדות התעופה קובי מור.

הרשות עומדת להשקיע בשדרוג 760 מיליון שקל. לדברי מור הפרויקט מסובך טכנית כיוון שהוא מתבצע במקביל לתפעול השוטף של השדה כך שבמהלך הבנייה תתנקז פעילות נתב"ג אל מסלול המראה בודד.

ברשות מעריכים כי הפרויקט יימשך כשלוש וחצי שנים, ובמהלכו ייבנה גם מגדל פיקוח חדש בהשקעה של 100 מיליון שקלים ותבנה זרוע רביעית, מזרחית, לטרמינל 3 בהשקעה של 750 מיליון שקלים.

לדברי קובי מור, על אף המורכבות ההנדסית של פרויקט שדרוג המסלולים והעובדה כי הוא יתבצע תחת תפעול שוטף של נתב"ג, הציפייה כי בסיום התהליך תשתפר משמעותית רמת הבטיחות בנמל .

בהתייחסו להתנגדות ראשי הישובים בסביבת נתב"ג שבקרוב ייאלצו להתמודד עם הרעה ברמת חייהם כתוצאה מפתיחת נתב"ג לפעילות לילית, אמר מנכ"ל רש"ת כי לא היה ניתן למנוע את פתיחת הנמל בשעות הלילה מבלי לפגוע בכלכלת ישראל.

לדברי יו"ר רש"ת, עובדיה עלי, בתקופה בה יעבוד השדה במתכונת של מסלול אחד תרד התנועה מ-24 המראות ונחיתות בשעה ל-20 על מנת לשמור על רמת הבטיחות. "פתיחת השדה גם בשעות הלילה היא בבחינת מתן מענה לחברות התעופה שכן לפעילות חברות התעופה ישנה משמעות על הכלכלה.

במקביל, טוען עלי כי המהלך ייטיב גם עם הצרכנים שכן במידה ולא יורחבו שעות הפעילות תרד תנועת הטיסות והדבר יביא לעליית מחירי כרטיסי הטיסה." עלי הוסיף כי לדעתו בסיום העבודות ישוב וייסגר נתב"ג בשעות הלילה, כיוון שאין כל הגיון כלכלי בהמשך פתיחתו. "השדה המשודרג יוכל להכיל תנועה גדולה משמעותית של מטוסים, ולא יהיה כל צורך להותיר אותו פתוח בשעות הלילה".