עו"ד דורון ברזילי: להגביל את התרומות בבחירות ללשכת עוה"ד

יו"ר ועד מחוז ת"א בלשכת עוה"ד קורא להגביל את גובה התרומות וההוצאות המותרות במערכת הבחירות לראשות הלשכה ולפרסם את שמות את התורמים לכל אחד מהמועמדים ■ ראש הלשכה, עו"ד יורי גיא-רון: "זה רעיון שלי"

נפתחה מערכת הבחירות ללשכת עורכי הדין: יו"ר ועד מחוז תל-אביב בלשכה, עו"ד דורון ברזילי, קורא להגביל את גובה התרומות וההוצאות המותרות במערכת הבחירות לראשות הלשכה ולפרסם את שמות את התורמים לכל אחד מהמועמדים.

על-פי ההערכות, דבריו מכוונים נגד ראש הלשכה הנוכחי, עו"ד יורי גיא-רון, שזכה למימון נרחב מצד תורמים שונים במערכת הבחירות הקודמת לראשות הלשכה, בשנת 2007.

ברזילי, שדיבר בפתח הכנס המרכזי הראשון באילת של ועד מחוז תל-אביב, אמר כי "בלשכת עורכי הדין השתרשו נורמות פסולות שאסור לתת להן להמשיך להתקיים. דווקא בלשכה אין כללים באשר למימון מערכת הבחירות וקבלת כספים מתורמים. נוצר מצב מסוכן בו כספים נתרמים ללא פיקוח, ללא דיווח וללא שקיפות".

לדבריו, "מצב זה חמור במיוחד, כי לאחר הבחירות יכול בעל תפקיד נבחר לגרום למינוי אחד מתורמיו לתפקיד בכיר ומשפיע חשוב - מבלי שהגוף הממנה יודע כי אותו אדם תרם את התרומה. הלוואי והייתי מדבר על מצב היפותטי", הוסיף ברזילי, "אבל זה המצב כיום בלשכת עורכי הדין".

יו"ר ועד המחוז קרא לשר המשפטים,יעקב נאמן, המשתתף בכנס, לפעול לתיקון החוק כך שמועמדים לראשות הלשכה יחויבו לחשוף את זהות תורמיהם ואת גובה התרומות, בדומה לכללים בבחירות לכנסת.

"אם לא ייקבעו כללים ברורים למימון הבחירות בלשכה", הזהיר ברזילי, "קיימת סכנה מוחשית לכך שנידרדר לשחיתות. אנחנו חייבים זאת כדי להבטיח שמירה על שלטון החוק במדינת ישראל".

ראש הלשכה, עו"ד יורי גיא-רון, מסר בתגובה כי "מענין שעו"ד ברזילי, שהחלק הארי של קמפיין הבחירות שלו מומן בפועל על-ידי אחרים, ממחזר טענה ששמע ממני כחלק מ'האני מאמין' שלי בסוגיית אופי הבחירות ומימון הקמפיינים. מיד לאחר שנכנסתי לתפקידי, כבר בתחילת הקדנציה, דרשתי מיו"ר המועצה הארצית להסדיר את נושא מימון הקמפיינים וכללי הפרסום של המועמדים השונים. אני מקווה שיו"ר המועצה הארצית ימצא זמן לטפל בסוגיה זו עוד לפני הבחירות הבאות".

"לא רק שאני בעד הסדרת העניין, זה רעיון שלי", ציין גיא-רון. "לצערי, אין זו הפעם הראשונה שרעיונות מרכזיים מהקמפיין שלנו ומסדר היום שאני מוביל בלשכה מועתקים פעם אחר פעם על-ידי יו"ר ועד מחוז תל-אביב. מדובר בשורה של רעיונות ונושאים שלי שהוא מחקה וממחזר, תוך הטעיית התקשורת והציבור בדבר המקור להם. למשל, הכנס השנתי, פוליסת בריאות, ביטוח פנסיוני, פרויקטים של צרכנות ועוד שורה ארוכה של רעיונות שלי, שזכו לחיקוי. בהצעה שהועלתה אתמול על-ידי יו"ר המחוז אין שום חידוש, והניסיון לייצר חידוש מלא כלום הוא מגוחך. מומלץ ליו"ר המחוז לפנות גם הוא ליו"ר המועצה הארצית, שיטפל בסוגיה עוד בקדנציה הנוכחית".