אורנה בכר: בן-גור לא היה אחראי למינוי שלי לסגנית פקיד שומה ת"א 1

בכר נעצרה בזמנו יחד עם יתר הנאשמים בפרשת המינויים ברשות המסים, בחשד כי מינויה הוא פרי דרישתו של קובי בן-גור לצורך קידום ענייניו ברשות - אולם באחרונה הוחלט לסגור את התיק נגדה מחוסר ראיות

אורנה בכר, לשעבר סגנית פקיד שומה תל-אביב 1, העידה בשבוע שעבר בתיק המינויים ברשות המסים. בכר, שקיבלה לאחרונה הודעה על סגירת התיק נגדה בפרשה מחוסר ראיות, אמרה בעדותה כי "קובי בן-גור לא היה אחראי למינוי שלי, ומעולם לא ביקש ממני הקלות".

בכר נעצרה בזמנו יחד עם הנאשמים בפרשה, בחשד כי מינויה הוא פרי דרישתו של בן-גור לצורך קידום ענייניו ברשות המסים.

בכר סיפרה בעדותה כי בן-גור נפגש עימה ובישר לה כי ג'קי מצא (לשעבר מנהל רשות המסים) ממנה אותה לסגנית פקיד שומה תל-אביב 1, וכי ממש לפני הפגישה קיבלה הודעה בעניין מיו"ר ועד עובדי מס הכנסה, טלחום פרידלוב, אלא שבשל הפגישה שמעה אותה רק לאחר מכן. יצויין כי מצא סיפר בחקירתו כי שלח את בן-גור לבכר, לאחר ששמע שמועות כי יריבו באותה עת, שוקי ויטה, שכיהן כסמנכ"ל ברשות, מנכס לעצמו את קידומה.

לדברי בכר, מאז פגישתה עם בן-גור ועד למינויה בפועל חלפו חודשים רבים, ובמהלך כל החודשים הללו היא לא דיברה עם בן-גור ולו פעם אחת. היא הכחישה דברים שנקלטו בהאזנת סתר, לפיהם גורם שלישי אמר לבן-גור כי בכר אמרה שבן-גור "סידר" לה את המינוי. בכר לא הצליחה להסביר את פשרה של שיחה בינה לבין בן-גור לאחר המינוי, שבה הודתה לו. לדבריה, היא הודתה לו מתוך נימוס.

באופן חריג, במהלך עדות של בכר העיר לה השופט זכריה כספי מספר פעמים, והזכיר לה כי היא מוזהרת לומר את האמת, זאת לאחר שניסתה להתחמק בתשובתיה.

התביעה מיוצגת בידי עוה"ד מיכל רוזן-עוזר, יוחאי בן-שמואל ויוסי אלון; מצא - בידי עו"ד נבות תל-צור; בן=גור - בידי עו"ד משה ישראל; יורם קארשי - בידי עו"ד איתן מעוז; גידי בר-זכאי - בידי עו"ד רועי בלכר; יגאל סער - בידי עו"ד גיל דחוח; שמואל בוברוב - בידי עו"ד רותי ליטבק; ויוסי שטיינמץ - בידי עוה"ד בועז בן-צור ומשה מזור.