חשדות לאי-סדרים בפרויקט הבידוק הביומטרי בנתב"ג

ביקורת פנימית של רשות שדות-התעופה מעלה חשדות לאי-סדרים בפרויקט מערכת הבידוק הביומטרי "יוניפס", שפיילוט שלה הושק בנתב"ג

ביקורת פנימית של רשות שדות התעופה (רש"ת) מעלה חשדות לאי-סדרים בפרויקט מערכת הבידוק הביומטרי "יוניפס", שפיילוט שלה הושק בנתב"ג. הוועדה הנחתה את הרשות לחזור ולקבוע מסגרת תקציבית ותפעולית להמשך הפיתוח.

המערכת מבוססת על זיהוי ביומטרי וכוללת הליכי בידוק טכנולוגי, שבסופם מונפק לנוסע כרטיס חכם המזהה אותו בטיסותיו הבאות. בפיתוח המערכת אמורים להיות מושקעים כ-15 מיליון דולר.

עפ"י המידע שהגיע ל"גלובס", הביקורת בדקה תלונות שלפיהן רש"ת לא קיימה מכרז חוקי בטרם הועבר הפיתוח לחברת בנדרטק. לא הועלתה כל טענה נגד החברה. בנוסף נודע כי לא הייתה הקפדה על נוהלי ביטחון. על-פי המידע, אחד ממנהלי הפרויקט שכח בתחנת דלק חומר מסווג הקשור לנוהלי הביטחון של רשות שדות התעופה. החומק הוחזר לרש"ת ע"י אזרח שמצא אותו.

מרש"ת נמסר כי "הרשות בודקת את עצמה בכל עת. הביקורת של הרשות קבעה כי היא רואה בפרויקט מערכת חשובה וחיונית, אך נמתחה ביקורת על חלק מהתהליכים. לגבי היעדר מכרז לכאורה נמסר כי ההסכם עם בנדרטק אושר במסגרת 'הסכמי מסגרת'. הנהלת רש"ת הונחתה על ידי הביקורת לקבוע מסגרת תקציבית ותפעולית להמשך פיתוח הפרויקט. בנוגע לחומר שנשכח והוחזר, החומר כלל מידע טכני על המערכת ונמצא כי לא נגרם נזק ביטחוני".