"לפעמים בזבזתי גם 8 שעות בגלישה לאתרי פורנו מהמחשב"

שערורייה בארה"ב: 33 עובדים ב-SEC הורידו חומרי פורנו למחשבים המשרדיים שלה - כולל עובדים בכירים שמשתכרים עשרות אלפי דולרים בשנה

שערורייה בארה"ב בעקבות בדיקה שהעלתה כי 33 עובדים ב-SEC (רשות ני"ע בארה"ב) גלשו לאתרי פורנו מהמחשבים המשרדיים שלהם במקום לעסוק בעבודתם השוטפת.

הבדיקה העלתה כי גם עובדים בכירים שהשתכרו 99-222 אלף דולר בשנה נהגו לגלוש באתרי פורנו ולהוריד תכנים אסורים למחשבים שלהם. הבדיקה החלה ביוזמת הסנטור צ'ארלס גרסלי מהמפלגה הרפובליקנית, שכן ה-SEC היא כמובן זרוע ממשלתית.

הבדיקה התמקדה בשנים 2005-2010 והראתה כי 3 מקרים התגלו השנה ו-10 מקרים בשנה שעברה. 16 מקרים כאלה התגלו ב-2008, שנת המפולת בשווקים הפיננסיים ברחבי העולם שמוקדה היה בוול סטריט.

באחד המקרים, עובד אחד הודה שצפה בתכני פורנו במחשב הנייד שלו שהוענק לו לצרכי עבודה על ידי ה-SEC בזמן שהוא נסע במסגרת העבודה. במקרה אחר הודה עובד שגלש ב-1,800 אתרי פורנו בפרק זמן של שבועיים ושמר למעלה מ-600 תמונות בדיסק הקשיח שלו.

"לפעמים בזבזתי עד 8 שעות בגלישה לאתרי פורנו מהמחשב", אמר עו"ד בכיר ב-SEC, שאף הודה כי נגמר לו המקום הפנוי בדיסק הקשיח מרוב התמונות והסרטים שהוא הוריד, ולכן הוא צרב אותם על גבי דיסקים.

הרפובליקנים בארה"ב עטו על ממצאי הבדיקה כמוצאים שלל רב וניגחו את ה-SEC, ששואפת להרחיב את סמכויותיה בימים אלה ממש במסגרת הרפורמה הבנקאית שמתכנן ממשל אובמה בוול סטריט.

"הדו"ח הזה צריך לגרום לכולם לחשוב פעמיים האם כדאי לתת ל-SEC יותר סמכויות", אמר לעיתון "וושינגטון פוסט" הסנאטור הרפובליקני דארל איסה.