פורד מצטרפת ל"חגיגה": ריקול של 33 אלף מכוניות בארה"ב

המוכניות יוחזרו לתיקונים כדי להחליף מנגנוני שינוי תנוחת כסא במושבים הקדמיים שעלולים להוביל לפציעות בתאונות ■ פורד ציינה במכתבה למנהל הדרכים בארה"ב כי כבר קיבלה דיווחים על תאונות או פציעות הקשורות לתקלה

יצרנית המכוניות פורד הודיעה אתמול (ו') כי היא מתכוונת לבצע ריקול (איסוף מכוניות) של 33,256 מכוניות ורכבי שטח משנת המודל 2010 כדי להחליף מנגנוני שינוי תנוחת כסא במושבים הקדמיים שעלולים להוביל לפציעות בתאונות.

פורד הודיעה בשבוע שעבר למנהל הדרכים בארה"ב לגבי התקלה הפוטנציאלית במכתב בו היא ציינה כי כבר קיבלה דיווחים על תאונות או פציעות הקשורות לתקלה.

הריקול המתוכנן יכסה חלק מדגמי פורד פיוז'ן, מרקורי מילאן סדאן, אקספלורר והמרקורי מאונטניר שנבנו השנה. "פורד תשלח מכתבים לבעלי מכוניות במהלך חודש מאי. לאחר מכן, הם יכולים להביא את כלי הרכב שלהם לתיקון במרכזי השירות של פורד", אמר וברה החברה, ווס שרווד.

ההודעות על ריקולים של יצרניות הרכב מושכות תשומת לב רבה בחודשים האחרונים, לאחר שטויוטה ספגה מכה כאובת למוניטין האמינות המפורסם שלה ונאלצה להחזיר שמונה מיליון כלי-רכב לתיקון בגין כשלים במנגנוני המצערת ומערכות הבלימה.

לפני כשבוע, חברת מאזדה היפנית הודיעה כי היא מתכוונת לבצע ריקול של כ-90 אלף מכוניות מאזדה 3 בסין ובפין כאשר ישנו חשש לריקול של 280 אלף מכוניות ברחבי העולם, תקלה בצינורית השמן.