כך מפוצצים בועה: גם אוסטרליה מגבילה את משקיעי הנדל"ן

ממשלת אוסטרליה מגבילה את רכישות נכסי נדל"ן בתחומה על ידי זרים, בייחוד מאסיה, ומגבילה גם את צעדיהם של התושבים הזמניים במדינה

בזמן שבישראל דנים בצעדים שונים לקירור שוק הנדל"ן ועצירת הדהירה במחירי הדירות, במזרח נוקטים בפעולות נחרצות וביתר שאת. לאחר שסין החלה להגביל משקיעי נדל"ן בתחומה, ממשלת אוסטרליה החלה להגביל משקיעים זרים ומקשה עליהם לרכוש דירות באוסטרליה.

אוסטרליה מגבילה רכישות נכסי נדל"ן בתחומה על ידי זרים, בייחוד מאסיה, על רקע הביקורת שעלתה במדינה לפיה משקיעים זרים הם האחראים לעלייה החדה במחירי הדירות במדינה. מחירי הדירות בערים הגדולות באוסטרליה, כדוגמת סידני, פרת' ומלבורן, הם מהיקרים בעולם.

נוסף על הגבלת המשקיעים הזרים, ממשלת אוסטרליה מגבילה גם את צעדיהם של תושבים זמניים; הם ייאלצו מעתה לבקש אישורים מיוחדים כדי לרכוש דירות ויחוייבו למכור את דירותיהם כאשר הם עוזבים את המדינה.

מחירי הדירות באוסטרליה עלו בממוצע ב-13.9% בשנה שעברה, מה שממקם את המדינה במקום הרביעי בדירוג שוקי הנדל"ן בעולם, אחרי ישראל.

הצעדים בהם נוקטת אוסטרליה מצטרפים לצעדים דומים שננקטו לאחרונה בסין, שם החליט הממשל להטיל מגבלות חמורות על כל משקיעי הנדל"ן - לא רק הזרים - במטרה לצנן את מחירי הדירות, וזאת מחשש לתסיסה חברתית במדינה.