חזית חדשה: מחזיקי אג"ח אפריקה נגד שכר המנהלים בחברה

במכתב ששיגרו להנהלת אפריקה דורשים מחזיקי האג"ח לקבל את כל המידע סביב אישור שכר המנהלים בחברה עד ה-27 באפריל

מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל יוצאים למלחמה נגד רמות השכר המופרזות בחברה, שלא מזמן השיגה הסדר חוב עם נושיה לאחר שלא עמדה בתשלומי האג"ח להם התחייבה. אפריקה ישראל נמצאת בשליטת לב לבייב ומנוהלת על ידי איזי כהן.

במכתב ששיגרו מחזיקי האג"ח להנהלת אפריקה, באמצעות משרד עורכי הדין נאור-גרשט, הם טוענים כי על אף שהחברה נדרשה להסדר חוב וביקשה מנושיה "לוותר על חלק נכבד מחובם ועל מועדי פירעונו", מנהליה ממשיכים "ליהנות משכר של מיליוני שקלים".

לחצו כאן לצפות בתנאי השכר של בכירי אפריקה ישראל

"שכר המנהלים בשיעור כזה בחברה המצויה בקשיים, ואשר אך לאחרונה לאחרונה סיימה את גיבושו של הסדר נושים ופריסת חובות, אינו תואם את חובת החברה, אינו תואם חובת הדירקטוריון וחובת בעל השליטה כלפי נושי החברה וכלפי בעלי מניות המיעוט בחברה, והוא מעורר את השאלה הכיצד החברה במצבה הכלכלי הנוכחי יכולה לאשר תשלום משכורות לבכיריה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, בעוד נושיה נדרשים לוותר על נשייתם ולפרוס אותה על פני 17 שנים", כתבו מחזיקי האג"ח להנהלת החברה.

מחזיקי האג"ח מבקשים לבחון מחדש את הליך אישור שכר הבכירים באפריקה ומביעים חשש כי "נפלו פגמים" וכי משכורות העתק "לא עברו את מנגנוני הבקרה הנדרשים ולא אושרו כדין על ידי מוסדות החברה".

באיום מפורש לנקוט בהליכים משפטיים נגד החברה, מחזיקי האג"ח דורשים לקבל לידיהם מהחברה את כל המידע הנוגע לקבלת ההחלטות הקשורות באישור המשכורות לבכירים, עד ה-27 באפריל.

אפריקה ישראל דוחה את האשמות מחזיקי האג"ח מכל וכל. דובר החברה מסר בתגובה" "אפריקה ישראל, מהיותה חברה ציבורית, מקיימת את כל החלטותיה על פי כל דין. צר לנו כי גורמים בעלי אינטרס המעוניינים לקבל שכר טרחה מופרז מהחברה מנסים בכל דרך להפעיל עליה לחץ, וזאת תוך העלאת טענות הזויות, שכל קשר בינם לבין המציאות, הינו מקרי בהחלט. יודגש עוד כי, עלויות השכר המצויינות במכתב המדובר אינן מייצגות את המציאות היות והן כוללות מרכיב של הוצאות בגין מתן אופציות, שהינן הוצאות רישומיות וחשבונאיות בלבד (מה גם שבמקרה האמור אותן אופציות אינן בעלות ערך כלכלי היות והינן רחוקות מאד משערי המימוש שלהן,קרי, מחוץ לכסף)".