אביב גלעדי מכר לפולאר את אחזקותיו ברשת תמורת שקל אחד

מדובר ב-20% ממניות זכיינית ערוץ 2 הנשלטת ע"י משפחת עופר ■ פולאר תיקח על עצמה חובות בשווי 26 מיליון שקל ■ העסקה תושלם לאחר אישור מהרשות השנייה ומיתר בעלי המניות של רשת

פולאר תקשורת תרכוש את חלקו של אביב גלעדי בזכיינית ערוץ 2 רשת בתמורה לשקל אחד. מדובר ב-20% ממניות החברה שבהן מחזיק גלעדי כיום.

בעלת השליטה ברשת היא ל.י.ן אור תקשורת הנשלטת על-ידי אודי אנג'ל ומשפחת עופר. החברה הודיעה היום (א') לבורסה כי תיקח על עצמה את החובות, ההלוואות והערבויות של גלעדי וחברת RGE, העומדים על כ-26 מיליון שקל. החובות מחולקים על-פי ערבויות שהזכיינית חייבת לרשות השנייה והלוואת בעלים בסך 19.5 מיליון שקל שהעניקה RGE, קבוצת התקשורת של אביב גלעדי, לזכיינית ערוץ 2.

גלעדי נכנס לרשת ערב המכרז השני על ערוץ 2 ב-2005. מאז יחסיו עם בעלי השליטה של הזכיינית עלו על שרטון, והוא הפסיק להזרים כסף לזכיינית לחלוטין, לבד מהפוגות מעטות.

הסיבה העיקרית בגינה גלעדי מבקש להיפרד מרשת היא רגולטורית. בשל אחזקותיו ברשת, לא יכול גלעדי להמשיך ולהרחיב את עשייתו בשוק התקשורת הרב-ערוצית, בשל איסור בעלויות צולבות.

גלעדי מחזיק ב-5 ערוצי הספורט מבית ערוץ הספורט וב-3 ערוצים מבית נגה תקשורת שבשליטתו. בימים אלה הוא מעביר את כל גופי התקשורת שבשליטתו לקריה אחת בהרצליה, ובכוונתו להרחיב את פעילותו בתחום הערוצים שאינם ברודקאסט.

פולאר תקשורת היא חברת-בת של חברת לידר - חברת-הבת של שרם-פודים. כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", אודי אנג'ל איים לטרפד את העסקה אם פולאר לא תהיה מוכנה להעביר כסף לזכיינית. מקורביו אמרו כי אנג'ל יברך על מכירת מניות גלעדי לפולאר תקשורת - ובלבד "שכל בעל מניות יידע כי הוא שותף באחריות לעסק". לדברי המקורבים, אנג'ל הדגיש כי "לצד הזכויות יש גם חובות".

יש לציין כי אנג'ל עודו מחזיק בזכות הסירוב לעסקה. הוא סירב להגיב לפניית "גלובס". זאת לאור העובדה כי גם פולאר לא הזרימה באחרונה כספים לזכיינית רשת.

על בסיס זה הצהירה בדיווחה פולאר כי היא מכירה את בקשתה של רשת "מבעלי המניות להזרים הון, אך גלעדי בחר שלא להעביר את הסכום הנדרש, ועל כן ייתכן כי אחזקותיו של גלעדי ברשת ידוללו". כמו כן הצהירה פולאר כי תידרש להזרים לרשת את חלקה היחסי.

באחרונה ביקש מנכ"ל רשת, אבי צבי, הזרמה של 50 מיליון שקל מבעלי המניות. עזיבתו של גלעדי משמעה אופק כלכלי ומרחב פעולה לזכיינית, שאי-האמון בה מצד כלל בעלי המניות הקשה על התקדמותה.

העסקה תושלם סופית לאחר אישור מהרשות השנייה ואישור מיתר בעלי המניות של רשת.

22
 22