עודד שריג מוביל סבב מינויים בהנהלת אגף שוק ההון באוצר

לי דגן מונתה לתפקיד המשנה לממונה על שוק ההון ■ רג'ואן גרייב ימונה לסגן בכיר האחראי על תחום החיסכון הפנסיוני ■ מגי בראום תמונה לסגנית בכירה האחראית על נושא 2SOLVENCY

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחסכון באוצר, פרופ' עודד שריג, הציג היום את ההנהלה החדשה האגף בראשותו, במסגרתה מינה את לי דגן לתפקיד המשנה לממונה ומינה ארבעה סגנים בכירים חדשים. במקביל, שריג פיצל את תפקידי האכיפה, היציבות ושוק ההון באגף, במטרה "לשים דגש על נושא הפיקוח והאכיפה וכן על נושא 2SOLVENCY", לדבריו. בכך השלים את הרכבת הפאזל החדש של הנהלת האגף לאור פרישתם של המשנה הנוכחי, יואב בן-אור, והסגן הבכיר אריק פרץ, ומצי הנהלה "נשית", כפי שגורמים באוצר שמחו להדגיש.

שריג, שנכנס לתפקידו בפברואר השנה כמינוי חיצוני ראשון לתפקיד לאחר שלושה ממונים שמונו לתפקידם מתוך האגף מאז מינויו של דורון שורר לתפקיד ב-1996, אמר היום כי "מינוי חברי ההנהלה החדשה מתוך האגף מעיד על האיכות הגבוהה של עובדיו. ביחד עם ההנהלה החדשה, בכוונתי לקדם בשנים הקרובות את תחומי האכיפה והפיקוח ולהביא את חברות הביטוח לעמידה בסטנדרטים של 2 SOLVENCY עד שנת 2013. יעדים נוספים הם הקמת המסלקה הפנסיונית והשלמת גיבוש המודל הצ'יליאני", אמר הממונה.

רו"ח לי דגן (35) המכהנת כיום כסגנית בכירה לממונה ואחראית על תחומי הביטוח הכללי, ביטוחי הבריאות תמונה למשנה לממונה ותהיה אחראית בנוסף גם על רישוי ופיקוח על סוכנים ויועצים. בנוסף, דגן תרכז את נושא כוח האדם והמינהל באגף, שיחד עם הרישוי היו כפופים עד כה לבן-אור. דגן, המחזיקה בתואר ראשון בכלכלה וחשבונאות ובתואר שני במינהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, עובדת באגף מ-2002.

כמו כן, שריג מינה את רג'ואן גרייב (33) לסגן בכיר ולאחראי על תחום החיסכון הפנסיוני - פנסיה, ביטוח חיים וקופות גמל. גרייב, בעל תואר ראשון בכלכלה מהאוניברסיטה העברית ותואר שני במינהל עסקים מהקריה האקדמית קרית אונו, עובד באגף מ-2001 ושימש כמנהל מחלקת קופות גמל.

מגי בראום - מנהלת את מחלקת ניהול סיכונים

במסגרת השינויים המבני באגף ובדגשים בפעילותו, שריג פיצל את תחומי אחריותו של פרץ למספר סגנים. במסגרת זו מונה רו"ח אליאור גבאי (36) לסגן בכיר האחראי על הפיקוח והאכיפה. גבאי, בעל תואר ראשון בכלכלה, וחשבונאות מהאוניברסיטה העברית ותואר ראשון ושני במשפטים מאוניברסיטת בר-אילן, עובד באגף מ-2006 ומכהן כיום כמנהל מחלקת פיקוח גופים מוסדיים. קודם להצטרפותו לאגף שוק ההון, גבאי עבד באגף החשכ"ל.

מגי בראום (45), שמנהלת את מחלקת ניהול סיכונים בתפקיד סגנית לממונה (לא בכירה), תמונה אף היא לסגנית בכירה ותהיה האחראית על נושא יישום ה-2SOLVENCY בשוק המקומי, בהתאם ליישום תקנות אלו באירופה. מדובר, נציין, ביישום תקני יציבות בחברות הביטוח בכפוף לתקנות האיחוד האירופי להבטחת יכולת הפרעון של החברות. בראום, בעלת תואר ראשון מהאוניברסיטה העברית בכלכלה, עובדת באגף מ-1997.

בנוסף, רו"ח הילה בן חיים (32) תמונה לסגנית בכירה לענייני רישוי והסדרת גופים מוסדיים, חשבונאות, מידע ודיווח. בן חיים, בעלת תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות מאוניברסיטת בן-גוריון ותואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת ת"א, עובדת באגף מ-2003 וכיום משמשת כמנהלת מחלקת סוכנים ויועצים.

במקביל למינויים החדשים, מהאוצר נמסר כי רני נויבואר שהודיעה לאחרונה על פרישתה, תמשיך לכהן כסגנית בכירה לענייני פניות הציבור עד לפרישתה הצפויה בעוד כחודשיים-שלושה, כאשר טרם מונה לה מחליף. לאור כך, שריג צפוי למנות סגן בכיר נוסף באגף בחודשיים-שלושה הקרובים, ולא מן הנמנע שמינוי זה יהיה של גורם חיצוני לאגף. עוד נציין שבהנהלת האגף נכלל גם אסף מיזן המשמש כאקטואר הראשי באגף.