התנועה לאיכות השלטון למבקר: "בדוק מינוי גיא לוזון לאולימפית"

"לאור הקרבה המשפחתית בין אבי לוזון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שהוא הגורם הממונה על המינויים בנבחרות הכדורגל, לבין גיא לוזון, עולה חשש כי לכאורה מינוי זה מצוי בניגוד עניינים וכי מדובר במינוי של מקורב לתפקיד", כותבת התנועה

"לאור הקרבה המשפחתית בין אבי לוזון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שהוא הגורם הממונה על המינויים בנבחרות הכדורגל, לבין גיא לוזון, עולה חשש כי לכאורה מינוי זה מצוי בניגוד עניינים וכי מדובר במינוי של מקורב לתפקיד" - כך כותבת התנועה לאיכות השלטון למבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס.

גיא לוזון, כזכור, מועמד להיות מאמנה של הנבחרת האולימפית כשהמאמן הנוכחי, מוטי איווניר, יהיה עוזר מאמן הנבחרת הבוגרת יחד עם טל בנין.

התנועה סבורה כי בשל הקירבה המשפחתית בין ה"לוזונים" ונוכח מראית העין העולה ממינוי זה לפיה לכאורה ניתנה העדפה לבן משפחה, עולות שאלות רבות סביב המינוי.

עוד, על פי התנועה, "יש לתת מענה על שאלות לגבי הקריטריונים והשיקולים לפיהם ממנים את מאמן נבחרת ישראל האולימפית בכדורגל. בדבר הנתונים והשיקולים העומדים בבסיס ההחלטה למנות את מר גיא לוזון למאמן נבחרת ישראל האולימפית בכדורגל. האם היו מועמדים נוספים למשרה זו? והאם יו"ר ההתאחדות, קרובו של מר גיא לוזון, היה מעורב בשלב קבלת ההחלטות בעניינו של מר גיא לוזון והאם אין בכך משום הימצאות במצב של ניגוד עניינים אפשרי נוכח הקרבה המשפחתית?".

יש לציין כי התנועה הדגישה שאין בדבריה להעלות טענה נגד יו"ר ההתאחדות אבי לוזון או נגד גיא לוזון, אולם הסיטואציה מעלה חשש כי לכאורה קיים ניגוד עניינים.