בטר פלייס מדגימה מערכת ניהול והטענה של רכב חשמלי בטוקיו

הפרויקט הוא במימון משרד הכלכלה היפני וכולל מספר מכוניות חשמליות, מערכת טעינה ותחנת החלפת סוללות בגודל מלא

חברת בטר פלייס חנכה היום רשמית בטוקיו ניסוי בן 3 חודשים להפעלת מספר מוניות בעיר על בסיס רכב חשמלי. הפרויקט כולל גם פיתרון של עמדות טעינה ותחנה להחלפה מהירה של סוללות מפיתוח בטר פלייס.

הניסוי מתבצע בשיתוף ובמימון של משרד הכלכלה המסחר והתעשייה היפני והוא אחד משורה של ניסויים בכלי רכב עם הנעה אלטרנטיבית, שמבצע המשרד. הניסוי מתבצע בשיתוף עם חברת המוניות הגדולה ביותר בטוקיו והוא כולל כלי רכב של ניסן, שהוסבו להנעה חשמלית ולתמיכה בסוללות מתוצרת A123 האמריקנית, שמותקנות בתחתית המרכב.

התחנה, שהקימה בטר פלייס בטוקיו במסגרת הפרויקט, מדגימה שילוב של אחסון וטעינת סוללות עם יכולות של ניהול טרמי (קירור הסוללות במהלך הטעינה). החלפת הסוללות בעמדה מתבצעת בתוך פחות מדקה. בנוסף מדגימה החברה בפרויקט את תוכנת ניהול-הצי שפיתחה.

בעת חנוכת הפרויקט העריך שי אגסי, מנכ"ל בטר פלייס, כי אם הפרויקט יעבור מהדגמה ליישום יידרשו כ-300 תחנות החלפה כדי להפעיל את כל צי המוניות של טוקיו, שמונה כ-60 אלף כלים. לדבריו המעבר לכלי רכב חשמליים הוא בלתי נמנע, בין השאר בשל הצמיחה המואצת במספר המכוניות במדינות דוגמת סין, שעתידה לדחוף מעלה את מחירי הנפט. בכירים בממשלה היפנית, שנכחו באירוע, אמרו כי הם מקווים שהפרויקט "יהווה דוגמה לערים נוספות ביפן".

השקת המערכת בטוקיו מהווה הקדמה למערכת "פיילוט" דומה, שתחנך בישראל במחצית השנייה של השנה ותתבצע על מכוניות מתוצרת רנו.