דורי מדיה במו"מ לשיתוף תכנים עם רשת FOX האמריקנית

מדובר בפורמטים שלא עלו לשידור בשוק האמריקני משיקולים שונים, בהם צרכי הרשתות, שיקולי שיבוץ ועוד

חברת דורי מדיה נמצאת במשא -מתן מתקדם מול אולפני "פוקס המאה ה-20" לשיתוף-פעולה תוכני. ל"גלובס" נודע כי על-פי ההסכם המתגבש, פיילוטים שלא הבשילו לעלייה לשידור בארצות-הברית והופקו ופותחו על-ידי פוקס, יועברו באופן בלעדי לחברת דורי מדיה להפקה עבור הטלוויזיה בישראל.

חברת התקשורת הישראלית תעשה שימוש בפורמטים ובתסריטים של מיטב הכותבים האמריקנים שפיתחו את הפיילוטים.

בימים אלה משקיעה "פוקס המאה ה-20" באסטרטגיית הייצוא שלה, כפי שהצהירה ביריד מיפ שהתקיים לפני כשבועיים בקאן שבצרפת. נציגת החברה אמרה בכינוס כי ישנן תוכניות רבות אשר אינן מבשילות לשידור בארצות-הברית מסיבות אובייקטיביות שאינן קשורות לאיכותן.

הדבר תלוי במגוון שיקולים הכוללים בין היתר את צרכי רשתות השידור בנקודת זמן מסוימת, שיבוץ וקידום. כמו כן עשוי תוכן לא להתאים לשוק האמריקני אך להלום תרבויות אחרות. ככל הנראה, פוקס פועלת לחתימה על הסכמים דומים עם גופים אחרים בעולם.

נשיא ומנכ"ל ענקית הטלנובלות הישראלית, נדב פלטי, צפוי לפרסם בקרוב הודעה לבורסה לאור ההצלחה בשוק מיפ, שם נרשמו עסקאות של מיליוני דולרים. בין היתר נמכרו הסכמים עם גופי שידור באשר לתוכניות כמו "חצויה" של HOT (העונה הראשונה והעונה השנייה), "נשות הטייסים" וגם סדרות כמו "המורדים" הארגנטינאים שממשיכה להימכר.