קרן מרקסטון מעמידה למכירה את רשת התכשיטים מגנוליה

הקרן רכשה את הרשת ב-2007 תמורת 30 מיליון דולר ■ מגנוליה חתמה את 2009 עם גידול של 60% במכירות ל-165 מיליון שקל

חברת מגנוליה, מפעילת רשת התכשיטים מגנוליה, מוצעת לרכישה, ובעליה, קרן מרקסטון, מחפשים אחר רוכש אפשרי - כך נודע ל"גלובס". הרצון למימוש מגיע שנתיים וחצי לאחר שמרקסטון רכשה את הרשת, באוקטובר 2007, תמורת 30 מיליון דולר.

רשת מגנוליה היא רשת תכשיטי כסף, שהוקמה ב-1996 על-ידי אודי כהן ונמכרה כאמור מאוחר יותר לקרן מרקסטון. החברה, הפעילה בארץ ובחו"ל, מנוהלת במשותף על-ידי רון מיכאל ויוחאי שוחט.

החברה מפעילה היום 65 דוכני תכשיטים בקניונים בארץ, כש-14 מתוכם נפתחו לאחר הרכישה על-ידי מרקסטון. השנה לא פתחה הרשת דוכנים נוספים בישראל, ונראה כי היא קרובה למיצוי בשוק המקומי.

חו"ל כמנוע צמיחה

כבר בעת הרכישה הצהירה מרקסטון כי היא רואה את מנוע הצמיחה העיקרי של החברה בחו"ל, ואכן מאז הרכישה היא פתחה 51 דוכנים בחו"ל, ש-5 מתוכם נפתחו מתחילת השנה הנוכחית. מספר הדוכנים בחו"ל עומד היום על 61. במקביל היא סגרה את הדוכן שהפעילה בארה"ב והעבירה מחצית מהזכיינויות בחו"ל להפעלה ישירה שלה, באמצעות חברות-בנות.

לרשת 16 דוכני מכירה באנגליה, 16 באוסטרליה, 11 בספרד, 9 בקנדה, 4 בפורטוגל, שניים בהונגריה, שניים בסלובקיה ודוכן אחד בצ'כיה. הדוכנים בהונגריה, צ'כיה וסלובקיה מופעלים על-ידי זכיינים. מתחילת השנה הנוכחית רושמים הדוכנים בחו"ל צמיחה דו-ספרתית במכירות, אולם הפדיונות שם עדיין נמוכים מהפדיון הממוצע לדוכן בארץ.

הסניפים בחו"ל, כמו בארץ, ממוקמים בקניונים ופועלים בקונספט של "חנות במרחב פתוח", דהיינו מכירה על בסיס דלפק וארונות תצוגה, המאפשרת זמינות ונגישות גבוהה לקהל המבקרים בקניון. תמהיל המוצרים הנמכר בחו"ל תואם את זה המשווק בארץ.

במרקסטון הצהירו בשעתו כי מספר הדוכנים בחו"ל יגיע לכמה מאות, אך מתברר כי הם מבקשים לממש את ההשקעה זמן רב לפני ההגעה ליעד זה.

בעת הרכישה עמד מחזור המכירות השנתי של החברה על כ-100 מיליון שקל. הודות לפיתוח המואץ חתמה החברה את 2009 עם גידול של כ-60% במכירות, שהסתכמו ב-165 מיליון שקל. בחברה מצפים לחתום את השנה עם מכירות של 200 מיליון שקל.

באחרונה פורסם כי במרקסטון בוחנים אפשרות להנפקת החברה לפי שווי של כ-100 מיליון דולר. בשוק מעריכים כי מעטים הסיכויים שעסקת מכירה תצא לפועל בסכום זה או בסכום דומה.

ממרקסטון נמסר בתגובה: "רשת מגנוליה מהווה מוקד התעניינות לגורמים רבים. בשלב הזה אין שום דבר על הפרק".