הפרסומת המדוברת ביותר השבוע ברשת: החרשים של סלקום

Twisted Fly: כ-53% מהגולשים הביעו השבוע סנטימנט חיובי כלפי הפרסומת, אך חלק מהגולשים טענו כי מדובר בשימוש ציני בחרשים

בראש דירוג הפרסומות המדוברות ברשת ניצבת השבוע הפרסומת של סלקום לתוכנית "סלקום משפחה", באמצעות מקאן-אריקסון, שחוללה 22% מהיקף השיחה ברשת אודות פרסומות.

הפרסומת מציגה בחור חירש שחוזר הביתה אחרי טיול בהודו, ומגלה להפתעתו את חבריו ובני משפחתו אשר מחכים לו בבית. המוטיב המרכזי בפרסומת הוא השימוש בשפת הסימנים, המעביר את המסר שלכל משפחה יש דרך משלה לתקשר.

השיחה ברשת אודות הפרסומת התחוללה ב-3 זירות שיחה: פורומים, פייסבוק וטוויטר, כאשר השיחה בפורומים הייתה הנרחבת ביותר (59% מהיקף השיחה ברשת).

שני נושאים שימשו כמחוללי השיחה העיקריים על הקמפיין ברשת השבוע. מחולל השיחה הראשון, שהיווה 53% מכלל השיחה על הפרסומת ברשת, דן בסנטימנט החיובי של הגולשים בנוגע לפרסומת.

58% מהגולשים חשבו כי הפרסומת מבריקה, טובה ומרגשת. 42% מהגולשים אהבו את השיר שבפרסומת, קאבר לשירו של שלמה ארצי "מלך העולם", או התעניינו של מי הביצוע בפרסומת.

מחולל השיחה השני, שהיווה 47% מכלל השיחה ברשת, דן בסנטימנט השלילי של הגולשים בנוגע לפרסומת. 59% מהגולשים חשבו כי הפרסומת עושה שימוש ציני בחרשים. 24% מהגולשים חשבו כי יוצרי הפרסומת ניסו לרגש בצורה מלאכותית, וכי הדבר ניכר בתוצאה הסופית.

18% מהגולשים חשבו כי קיים דיסוננס בבחירה דווקא בחרשים לפרסום חברה סלולרית, בעוד שהפרסומת לא מקדמת כלל שירות ספציפי המסייע לחרשים.

למקום השני בדירוג הפרסומות המדוברות הגיעה הפרסומת של טמפו למשקה האלכוהולי החדש, שנדי מכבי, בכיכובו של אושרי כהן, עם 13% מהיקף השיחה ברשת.

את מקום השלישי גרפה הפרסומת של בזק, המעודדת את הצופים להתקשר מהבית, עם 10% מהיקף השיחה.

במקום הרביעי ממוקמת פרסומת של קטשופ היינץ עם 7% מהיקף השיחה, ובמקום החמישי מדורג קמפיין יום העצמאות של אלדן עם 6% מהיקף השיחה אודות פרסומות ברשת.

22
 22