פרופ' עומר מואב פורש מתפקיד היועץ הכלכלי הבכיר של שטייניץ

יוצא, כפי שתוכנן מראש, ללמד במשך שנה מעבר לים ■ את מקומו של פרופ' מואב ימלא ד"ר אבי שמחון ■ בתקופה הקרובה יחלו לגבש באוצר את התקציב הדו שנתי הבא לשנים 2011-2012

פרופסור עומר מואב, מי ששימש במהלך השנה האחרונה כיועצו הכלכלי הבכיר של שר האוצר, יובל שטייניץ פרש מתפקידו והוא יוצא, כפי שתוכנן מראש, ללמד במשך שנה מעבר לים. את מקומו של פרופ' מואב ימלא ד"ר אבי שמחון.

נציין כי בתקופה הקרובה יחל במשרד האוצר בדיונים לקראת הגשת התקציב הדו שנתי לשנים 2011 ו-2012, כך שחילופי היועצים במועד זה יאפשר ליועץ החדש שמחון, אשר היה חבר גם בפורום הכלכלי של שר האוצר, אותו ניהל פרופ' מואב במהלך השנה האחרונה, ללוות את תהליך גיבוש התקציב מתחילתו.

עומר מואב, שנולד בירושלים בשנת 1960 הוא פרופסור חבר לכלכלה באוניברסיטה העברית בירושלים, פרופסור באוניברסיטת לונדון ועמית בכיר במכון הכלכלי-חברתי במרכז שלם. תחום מחקרו הוא צמיחה כלכלית.

ד"ר אבי שמחון, שיחליף את פרופ' מואב החל מהחודש הבא, הינו מרצה לכלכלה וראש החוג לכלכלה חקלאית באוניברסיטה העברית. כמו כן, ד"ר שמחון מתמחה במאקרו כלכלה, וכלכלת ישראל. בין יתר התמחויותיו, ד"ר שמחון מתמחה בשחיתות ובחקר שוק העבודה, והיה חבר בוועדה הממשלתית לקביעת מדדי עוני.

שר האוצר הודה במילים חמות לפרופ' מואב על תרומתו הסגולית להקמת וניהול הפורום המייעץ, על תרומתו לחשיבה הכלכלית בצמרת האוצר ועל סיועו בנושאים כלכליים ומאקרו כלכליים בתקופה הסוערת של ההתמודדות עם המשבר הכלכלי העולמי, שפקד אותנו בכל עוצמתו במהלך שנת 2009.