תוצאות ביניים חיוביות לפלוריסטם בניסוי בתאי גזע

הניסוי, שנערך בקרב מועמדים לכריתת גפיים, הראה כי הטיפול בטוח גם ללא התאמה גנטית

תוצאות ביניים בניסוי שערכה פלוריסטם , מצביעות על כך שניתן להזריק בבטחה תאי גזע ללא צורך בהתאמה גנטית.

החברה מפתחת טיפולים באמצעות תאי גזע שנלקחים מהשלייה. הניסוי הנוכחי (שלב I), בחן את בטיחות הטיפול בקרב 21 חולי סוכרת, שסובלים מאיסכמיה קשה, כלומר נמצאים בשלב הסופי של מחלת עורקים היקפית ומועמדים לכריתת גפיים. בפלוריסטם מציינים כי שוק היצרות העורקים בגפיים התחתונות מוערך בכ-4 מיליארד דולר בשנה.

תוצאות הביניים בניסוי הראו שהזרקת תאי הגזע ללא התאמה גנטית, בטוחה לחולים ולא נגרמה דחייה או תגובה אימונולוגית שלילית.

גיוס בהנפקה פרטית

בנוסף, 83% מהחולים שסיימו את תקופת המעקב, דיווחו על שיפור באיכות חייהם. השיפור הוכח גם במדידת שלושה פרמטרים: שיפור כושר ההליכה, הפחתת מידת הכאב ברגליים ושיפור התפקוד בביצוע מטלות יומיומיות.

"שמחנו לקבל את התוצאות, שמוכיחות כי הטיפול בתאי גזע מהשלייה בטוח לחולים ואף שיפר את איכות חייהם של מרבית המטופלים", אמר מנכ"ל החברה, זמי אברמן. הוא הוסיף שפלוריסטם מתכננת להמשיך בפיתוח התרופה ולהתקדם לשלב השני של הניסוי.

פלוריסטם נסחרת ברשימה המשנית של הנאסד"ק, ה-Capital Market, לפי שווי של 24 מיליון דולר. לצד ההודעה על הניסוי, פלוריסטם דיווחה גם על גיוס של 2.7 מיליון דולר בהנפקה פרטית של מניות חסומות, שלא נרשמות בשלב זה למסחר. מחיר המניה בהנפקה היה 1.12 דולר, 15% מתחת למחיר הנוכחי.

בנוסף מתבצעת הקצאת אופציות במחירי מימוש של 1.25-1.4 דולר, בעוד שמחיר השוק הוא 1.32 דולר. רוב המשתתפים בהנפקה הם משקיעי החברה הקיימים.