פלאטיני תוקף את הפרמיירליג: הליברליות הכלכלית שם מוגזמת

נשיא אופ"א מתח ביקורת על ההתנהלות הפיננסית בכדורגל האנגלי, וציין כדוגמה את ההתפוררות של פורטסמות': "למה הקבוצה הזאת זכתה בגביע ב-2008 למרות שהפסידה 50 מיליון ליש"ט?"

מישל פלאטיני, נשיא אופ"א, תקף את התנהלותה הפיננסית של הפרמיירליג, בעקבות המצב הקשה אליו נקלעה פורטסמות'. "אני לא מומחה לכלכלה", אמר הצרפתי בראיון ל"טיימס", "אבל היה קל להבין שפורטסמות' נמצאת בסכנה. למה הקבוצה הזאת זכתה בגביע האנגלי ב-2008 עם הפסדים של 50 מיליון ליש"ט?".

פלאטיני השתמש במטאפורה מעניינת כדי להדגים את דבריו: "כשהייתי צעיר, ראיתי אנשים בלי כסף נוהגים על פרארי. ואז, בגלל הפרארי, הם זכו בבחורות הכי טובות. זה בדיוק מה שקורה בכדורגל: אין לך כסף לקנות שחקנים, אבל אתה מביא אותם בכל זאת, ובסוף אתה זוכה בתואר כלשהו ומרמה את עצמך".

"אני לא בעד ליברליות היתר של הפרמיירליג", הוסיף פלאטיני. כזכור, נשיא אופ"א עומל בימים אלו על תקנות ה"פייננשל פייר-פליי" החדשות של אופ"א. במסגרת התקנות, קבוצות יוכלו להציג הפסדים של 45 מיליון אירו בלבד בשלוש שנים החל מ-2012/13, ו-30 מיליון אירו מ-2015/16 עד 2017/18. אם יחרגו מההגבלות האלו, יורחקו מהצ'מפיונס ליג ומהליגה האירופית.