נס טכנולוגיות עברה ברבעון הראשון להפסד של 4.7 מיליון דולר

זאת, לעומת רווח של 1.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ■ ההפסד מפעילויות שהופסקו - 5.4 מיליון דולר ■ ההכנסות עלו ב-5.5% ל-133.3 מיליון דולר ■ חוזרת על התחזיות ל-2010

חברת נס טכנולוגיות , ספקית פתרונות טכנולוגיות המידע (IT), דיווחה היום (ד') על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2010. מהדו"חות עולה, כי החברה עברה ברבעון הראשון להפסד נקי, לעומת רווח ברבעון הראשון של 2009.

נס טכנולוגיות, בניהולו של שכי גרליץ דיווחה על הכנסות של 133.3, עלייה של כ-5.5% לעומת הכנסות של 126.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה רשמה הפסד נקי של 4.7 מיליון דולר, לעומת רווח בהיקף 1.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי צנח ב-43% והסתכם ברבעון הראשון ב-2.4 מיליון דולר, לעומת רווח של 4.3 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2009. הרווח מפעילות שוטפת צנח ב-70% והסתכם ב-698 אלף דולר.

לדברי החברה, נרשמה עלייה בהכנסות בכל אחד ממגזרי הפעילות של החברה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, וכן גידול בצבר ההזמנות של החברה.

במסגרת תוכנית ההתייעלות בפעילויות שאינן אסטרטגיות או קטנות ולא רווחיות, החליטה החברה על מכירת פעילות הפצת התוכנה באירופה; כמו כן, חתמה החברה על הסכם למכירת פעילותה בתחום שילוב המערכות ופיתוח היישומים בדרום מזרח אסיה. החל מהרבעון הנוכחי סווגו שתי פעילויות אלה כפעילויות שהופסקו, וההפסד בגינן הסתכם ב-5.4 מיליון דולר.

לגבי התחזיות להמשך, החברה מאמינה כי הסביבה העסקית ממשיכה להשתפר, למעט במזרח אירופה ששם מועד ההתאוששות אינו ברור. נס ממשיכה לצפות גידול בהכנסות ובמרווחים בשנת 2010, ומגמה של גידול בהכנסות ובמרווחים התפעוליים מרבעון לרבעון. נס מותירה בעינה את תחזיתה לשנת 2010 - חוזה הכנסות מפעילות נמשכת בטווח שבין 575 מיליון דולר ל-585 מיליון דולר ורווח למניה מפעילות נמשכת שבין 43 ל-47 סנט למניה.

"תנופה חיובית אפיינה את הרבעון הראשון, גידול נאה בהזמנות וצמיחה בהכנסות, שיפור משמעותי לעומת הרבעון המקביל אשתקד", אמר שכי גרליץ, נשיא ומנכ"ל נס טכנולוגיות. "בכל האזורים העיקריים שלנו, זכינו בעסקאות חשובות במהלך הרבעון. אנו גם חוזרים לצמוח וגם פועלים להגדיל את הרווחיות".