מתגבשת הסכמה עם האוצר בעניין הרפורמה בטלוויזיה החינוכית

עובדי הטלוויזיה החינוכית יקבלו תנאי פרישה זהים לאלה של פורשי רפורמת רשות השידור ■ המשמעות: כמיליון שקל לפורש ■ על-פי ההבנות, בתוך כ-5 שנים תאוחד הטלוויזיה החינוכית עם רשות השידור

מתגבשת ההסכמה בין משרד האוצר לטלוויזיה החינוכית סביב תוכנית הרפורמה בגוף השידור. ל"גלובס" נודע כי בפגישה בראשותם של סגן הממונה על השכר במשרד האוצר, אהרון עוזיאלי, ומנכ''ל הטלוויזיה החינוכית, יפה ויגודסקי, ובהשתתפות ההסתדרות, הגיעו הצדדים להבנות באשר לכל הסעיפים הנוגעים לפרישתם של 100 מתוך 240 עובדי הטלוויזיה החינוכית.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", עובדי הטלוויזיה החינוכית יקבלו תנאי פרישה זהים לאלה של עובדי רשות השידור שיפרשו במסגרת הרפורמה. משמעות הדבר: כמיליון שקל לפורש.

על-פי ההבנות, בתוך כ-5 שנים תאוחד הטלוויזיה החינוכית עם רשות השידור.

ההסתדרות מסכימה עקרונית עם התוכנית, כאשר קיימת עדיין מחלוקת קטנה סביב המספר הסופי של פורשים, אם כי הפער אינו משמעותי.

עם זאת, על אף רצון הצדדים להגיע לסיכום, יו''ר ועד העובדים, מאיר מוטיל, נחוש לפוצץ את המשא-ומתן ואת ההסכמה. גורמים שנוכחו בדיונים מסרו ל"גלובס" כי מוטיל טען כי עדיף "לסגור את החינוכית" ולא להוציא לפרישה 100 עובדים.

מוטיל מתנגד גם להצעה כי חברות חיצוניות יספקו שירותים לחינוכית - חלק משמעותי ברפורמה. זאת בניגוד למצב הקיים, לפיו הכל נעשה על-ידי עובדי הטלוויזיה החינוכית בלבד. ל"גלובס" נודע עוד כי בהסתדרות לא מרוצים מהתנהלות של מוטיל ומהאיומים שלו.

לא נמסרה תגובת הטלוויזיה החינוכית.

מאיר מוטיל מסר בתגובה: "אנחנו נמצאים בשלב של דיונים, ואני לא רוצה להגיב".