שני קליעים ואיום על ראש עיריית נתניה: "תפסיקי את הבנייה"

האיומים על אישי ציבור עולים מדרגה: ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג, מצטרפת לרשימה ■ אלמונים שלחו אליה מעטפה ובה שני קליעי אקדח ומכתב בנוסח הבא: "אם לא תפסיקי את הבנייה - הכדורים האלה יהרגו אותך"

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג, מצטרפת לרשימת אנשי הציבור המאוימים. העילה לאיום על פיירברג: עסקאות נדל"ן. מתברר כי אלמונים שלחו לפיירברג מעטפה ובה שני קליעי אקדח ומכתב בנוסח הבא: "אם לא תפסיקי את הבנייה - הכדורים האלה יהרגו אותך".

המכתב הגיע לפיירברג כמכתב אישי. הוא אמנם היה יחסית כבד, אך היא לא חשדה בדבר ופתחה את המעטפה בעצמה. לאחר שהתברר תוכנו היא הגישה תלונה במשטרה, ונוכח חומרת האיומים הוחלט להגביר את האבטחה סביבה.

לפני מספר ימים נרשמה תקרית אחרת: בעת סיור בעיר חסם אדם את דרכה של פיירברג והחל לקלל אותה. האיש אותר, נחקר ושוחרר למעצר-בית למשך 10 ימים. ככל הנראה הוא אינו קשור למכתב האיום.

בשלב זה לא ברור אם המכתב הוא יוזמה של אדם פרטי או של ארגוני פשיעה. לכן מטפלים בפרשה אנשי היחידה המרכזית של מחוז מרכז, אך חוקרי יאחב"ל המטפלים בארגוני הפשיעה נמצאים בתמונה.

אין זו הפעם הראשונה שפיירברג נתונה לאיומים אלימים. לפני 3.5 שנים התפוצץ מחוץ לביתה רימון רסס בשעה שהיא ובעלה שהו בבית. איש לא נפגע, אך שמשות הבית התנפצו. בעירייה אמרו אז כי ייתכן שהאירוע קשור לאכיפה הנוקשה של נושאים הקשורים בפיקוח העירוני.