רבעון חיובי למנהלי התיקים: השיגו תשואות של 2.5%-6.3%

במסלולים הפופולאריים של 20% ו-30% חשיפה למניות הסתכמו התשואות ב-3.4% ו-3.7%, בהתאמה ■ למרות זאת, התוצאות שהושגו נופלות מתשואות מדדי היחס בתקופה המקבילה

מנהלי התיקים בישראל סיימו בחודש שעבר את הרבעון הראשון של 2010 בתוצאות מצוינות. למרות החששות משינוי מגמת העליות שאפיינה את השווקים הגלובליים מאז מארס 2009, המשיכו המדדים בבורסה המקומית להניב תשואות חיוביות למשקיעים בשלושת החודשים הראשונים של השנה, ומנהלי התיקים בישראל נהנו ממגמה זו: כל מסלולי ההשקעה מציגים בתום התקופה תשואות חיוביות.

הנתונים הללו עולים ממדד מנהלי התיקים של קלי שוקי הון, אותה מנהל אבי מנדה. המדד של קלי בוחן את ביצועיהם של שבעה ממנהלי התיקים הגדולים בישראל, ומכסה כ-80% מתעשיית ניהול התיקים המקומית.

על פי הנתונים של קלי, בחודש מארס הצליחו מנהלי התיקים להניב תשואות של 0.5%-4.4% במסלולים השונים, תלוי ברמת החשיפה למניות. בתיקים הפופולאריים בקרב המשקיעים, אלו המאפשרים חשיפה של 20% עד 30% למניות, השיגו המנהלים במהלך החודש תשואות ממוצעות של 1.3% ו-1.6%, בהתאמה.

לא מנצחים את המדדים

מתחילת 2010 רשמו מנהלי התיקים תשואות מצטברות של 2.5%-6.3% במסלולים השונים. במסלולים של 20% ו-30% חשיפה מקסימלית למניות השיגו המשקיעים תשואות של 3.4% ו-3.7%, בהתאמה. הביצועים הטובים של מנהלי התיקים בתקופה זו הושגו ברמות סטיית תקן נמוכות, שנעו בטווח של 0.35-3.07, עובדה שמצביעה על תנודתיות נמוכה בתיקים, על רקע העליות בשוק.

עם זאת, בהשוואה מול מדדי היחס המרכזיים, התוצאות של מנהלי התיקים נראות מעט פחות מוצלחות. כך, במהלך הרבעון הראשון הניב מדד ת"א 100 תשואה של 8.8%, ומדד האג"ח הכללי הניב 2.6% - נתונים אליהם לא הצליחו מנהלי התיקים להשתוות.

מנדה, מנכ"ל קלי שוקי הון, מציין כי "ישנה נטייה של בתי ההשקעות לצמצם את החשיפה שלהם לאג"ח מדינה צמודות מדד והעדפת הקונצרניות ושטרי ההון של הבנקים על פניהן". לדבריו, החשיפה לאג"ח השקליות נותרה יציבה והשחרים מהווים את הבסיס לתיקים המנוהלים.

עוד מוסיף מנדה, כי במהלך הרבעון הראשון של השנה ירד מדד המחירים לצרכן ב-0.9% במצטבר, עובדה ה"מדגישה את הצורך בפיזור ובניהול דינמי של ההשקעות, בניגוד להיצמדות לאפיק השקעה ספיציפי".

22
 22