קליקסופטוור ממשיכה לצמוח: מציגה גידול של 35% בהכנסות

הרווח ברבעון הראשון של 2010 עמד על 2.8 מיליון דולר ■ המנכ"ל, משה בן בסט: "ראינו עלייה משמעותית בהזמנות חוזרות מלקוחות. זה סימן חיובי והוכחה לערך שהמוצרים שלנו מביאים עימם"

"השגנו התקדמות אסטרטגית בכל החזיתות. ראינו צמיחה במספר מישורים, בהם לקוחות חדשים, כמו גם עלייה משמעותית בהזמנות חוזרות מלקוחות קיימים - סימן חיובי והוכחה לערך שהמוצרים שלנו מביאים עימם", כך מסכם פרופסור משה בן בסט, יו"ר ומנכ"ל קליקסופטוור, את תוצאות הרבעון הראשון של 2010, בו המשיכה החברה לצמוח.

קליקסופטוור (סימול CKSW) מייצרת פתרונות תוכנה לניהול כוח עבודה נייד, ולקוחותיה הן חברות מתחומים שונים שיש בהן מערך גדול של טכנאים, והן זקוקות לפתרונות בתכנון אסטרטגי של גודל המערך, והחלטות בזמן אמת של שיבוץ וניוד.

הכנסות החברה ברבעון הראשון של השנה הגיעו לשיא של 17.5 מיליון דולר, עלייה של 34.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. צבר ההזמנות של החברה, שעמד ברבעון הרביעי על 27.4 מיליון דולר, ירד בסוף הרבעון הראשון ל-23.2 מיליון דולר, כאשר יחס ה-Book to bill (היחס בין ההזמנות המתקבלות להזמנות המבוצעות) היה נמוך מ-1.

בן בסט לא מוטרד מכך, ואומר כי "ברבעון הקודם צבר ההזמנות היה ממש בשמיים מכיוון שברבעון הרביעי מסיימים את שנת התקציב. אפשר לגרום לכך שהצבר יגדל או יישמר על-ידי מתן הנחה ללקוחות, אבל אני לא מוטרד מכך. ברמה אבסולוטית יש לנו צבר הזמנות משמעותי אותו נבצע ברבעונים הקרובים".

בתקופה האחרונה השיקה החברה מספר מנועי צמיחה חדשים שאמורים לתמוך בצמיחתה, בהם שירותי תמיכה לטכנאי שירות בשטח, תוכנות המיועדות לניהול משמרות של ארגונים, וכן מוצרים המיועדים לחברות שירות קטנות

"יש הצלחות יפות בשטח"

"הדבר הכי משמעותי הוא שחלק ממנועי הצמיחה הללו החלו לפעול, ויש הצלחות יפות בשטח", אומר בן בסט. "המטרה של מנועי הצמיחה היא לחדור ללקוחות מכיוונים שונים ועל-ידי כך להגדיל את ההכנסות. כך, לדוגמא, יש לנו מחוז באנגליה שאנחנו מנהלים לו את המשמרות לאמבולנסים ולמכבי האש - וזה לא רק שיבוץ האנשים, אלא גם ההרכב שלהם בכל משמרת בהתאם לנדרש: נהג, מגיש עזרה ראשונה וכו'".

בשורה התחתונה הרוויחה קליקסופטוור 2.74 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה - עלייה של 6.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה גבוה ברבעון זה והסתכם ב-4 מיליון דולר. בהתאם לכך גם גדלה קופת המזומנים של החברה, וכעת היא מכילה 38.8 מיליון דולר. "ב-2002 היינו עם 5 מיליון דולר בקופה. היום אנחנו עם מעל ל-38 מיליון דולר בקופה, והגידול של למעלה מ-30 מיליון דולר בתקופה זו מגיע כולו מפעילות", מציין בן בסט בסיפוק.

אך העובדה הזו עלולה להשתנות בעתיד, וזאת לאחר שהחברה הגישה לפני כשבועיים תשקיף מדף להנפקה של עד 50% מהון המניות שלה. קליקסופטוור נסחרת היום לפי שווי של 208 מיליון דולר.

"התשקיף הוא עניין פרוצדוראלי, אין שום כוונה לגייס בהיקף של 50% מהון המניות", אומר בן בסט. "הכסף שנגייס מיועד בעיקר לרכישות. שמנו לנו יעד לפעול לגידול החברה גם בערוצים לא אורגניים, ולבצע מיזוגים ורכישות משמעותיים ולא קטנים כמו בעבר. לצורך כך עדיף שנהיה מוכנים, ולכן הגשנו תשקיף שאפקטיבי ל-3 שנים בהיקף גבוה".

קליקסופטוור חזרה על התחזית שמסרה עם פרסום הדו"חות השנתיים, ולפיה ההכנסות השנתיות ינועו בטווח של 71.5-74.5 מיליון דולר, המהווים צמיחה של 17%-22% ביחס ל-2009. "נמתין לראות איך השנה תתפתח", אמר בן בסט ביחס להעלאת התחזית השנתית. "הנזק של לא לעמוד בתחזית גדול מהתועלת שאתה יוצר כשאתה מעלה את הציפיות".