שטייניץ יוצא לביקור בסין והונג-קונג עם כ-25 אנשי עסקים

יפתח את הביתן הישראלי בתערוכת אקספו בשנחאי שהוקם בעלות של 42 מיליון שקל

שר האוצר יובל שטייניץ ייצא הערב (א') לביקור בן שבוע וחצי בסין והונג קונג במטרה לקדם את שיתוף הפעולה הכלכלי ואת קשרי המסחר בין המדינות. גולת הכותרת של הביקור היא פתיחת הביתן הישראלי בתערוכת האקספו השנתית, שבה לראשונה יהיה לישראל ביתן עצמאי שהוקם בעלות של כ-42 מיליון שקל.

שגריר סין העריך כי מספר המבקרים בביתן האקספו הישראלי צפוי להגיע לכ-60-70 מיליון מבקרים, בין היתר, לנוכח מיקומו הסמוך לביתן הסיני. במהלך הביקור צפוי שטייניץ, בין היתר להיפגש עם שרי האוצר והכלכלה הסינים, עם הנגיד הסיני, עם בכירים נוספים בממשל הסיני ועם ראשי הקהילה היהודית בהונג קונג.

אל שר האוצר יצטרפו סגנו, יצחק כהן ומנכ"ל משרד האוצר חיים שני, וכן השר להגנת הסביבה גלעד ארדן. לפמליית השר תצטרף גם משלחת של אנשי עסקים ישראלים ובהם יצחק תשובה, עידן עופר, מנכ"ל חברת חשמל עמוס לסקר, מנכ"ל אמפא שלומי פוגל, מנכ"ל כלל תעשיות (אי.די.בי) אבי פישר, מנכ"ל כלל מוטורס דורון ודאי, האחראי על הפעילות של קרדן בסין אלון שלנק, מנכ"לית מבנה תעשייה דלית בראון, מנכ"ל מקנזי ישראל יונתן קולדני, עמיקם שורר (קבוצת אלוביץ'), מנכ"ל אלווריון הנכנס ערן גורב, יו"ר ראדא תעשיות הרצל בודינגר, אלי ורטמן שותף בקרן הון סיכון בנצ'מרק, דיוויד גלר (קרן הון סיכון ורטקס), רן כהן (לשכת המסחר ישראל סין) וראובן שיף, לשעבר נשיא לשכת רו"ח. בסך הכל מונה המשלחת כ-25 אנשי עסקים.

בין חברי המשלחת גם זוכה פרס הנובל, פרופ' ישראל אומן, שירצה יחד עם שר האוצר בפני הסגל והסטודנטים באטוניברסיטת Tsinghua על שילוב של מאקרו כלכלה בשיטות של תורת המשחקים.