וול סטריט תפתח את חודש מאי בציפייה לנתוני התעסוקה

הנתונים יפורסמו ביום ו' - צפי לתוספת של 187 אלף משרות ■ המשקיעים יוסיפו להתמקד בדו"חות הרבעוניים, והשבוע ידווחו שמות כמו פייזר יקראפט ■ שלל ישראליות ידווחו השבוע, ובראשן טבע ואלווריון

לאחר שרשמה מגמה חיובית באפריל, וול סטריט תתחיל מחר (ב') את חודש מאי מעמדה יציבה פחות, בהינתן הרקורד של חודש זה וכן, הירידה השבועית שרשם שוק המניות. בסיכום שבועי, הדאו ג'ונס איבד 1.75%, S&P 500 ירד ב-2.55% והנאסד"ק בלט בירידה של 2.7%.

"משקיעים רבים עדיין אינם משוכנעים שלהתאוששות יש אחיזה במציאות", אמר קווין מאהן מ-SmartGrowth Mutual Funds. הוא מצביע על זרימת הון מאסיבית לאג"ח ממשלתיות של ארה"ב, מה שנתפס בדרך כלל כריצה לחוף מבטחים בתקופות של אי ודאות, "כסמל למצב השוק וסנטימנט המשקיעים בימים אלה". היעדר שכנוע זה, הוא מוסיף, רק מחמיר נוכח אי הוודאות מגיעה מחובותיהן של מדינות וכן מדיווחים אודות חקירה פלילית של גולדמן זאקס.

יש לציין כי חבילת הסיוע המיידית ליוון בהיקף של 120 מיליארד אירו הוכרזה היום רשמית לאחר 10 ימים של דיונים קדחתניים באתונה, כך על פי דיווחים בסוכנויות הידיעות. ראש ממשלת יוון כינס היום ישיבת קבינט דחופה ושרי האוצר של האיחוד האירופי ייפגשו אחר הצהריים בבריסל.

המסחר יתנהל השבוע בציפייה דרוכה לפרסום דו"ח התעסוקה לחודש אפריל ביום ו'. התחזיות בשוק הן כי המשק האמריקני הוסיף לייצר מרות גם בחודש זה. מאז תחילת המיתון בדצמבר 2007, "נשרפו" כ-8.4 מיליון משרות במשק האמריקני, המספר הרב ביותר בכל תקופת מיתון מאז מלחמת העולם השנייה. בהודעת הריבית משבוע שעבר ציין ה'פדרל ריזרב' כי "שוק העבודה מתחיל להשתפר. הצמיחה בצריכה של משקי הבית צוברת תאוצה אך נותרה כבושה יחסית בשל שיעור האבטלה הגבוה".

כשהמשקיעים ממתינים לדו"ח התעסוקה, הם יבחנו דו"חות של חברות מובילות, דוגמת פייזר וקראפט , שיפרסמו תוצאותיהן במהלך השבוע. עד כה, הדו"חות של החברות לרבעון הראשון עקפו את הצפי, ובאופן משמעותי. מבין 324 החברות במדד ה-S&P500 שדיווחו עד הנעילה ביום ה', 43 פספסו את התחזיות, אך 252 הכו אותן. לפי תומסון רויטרס, אם רווחי החברות ימשיכו במסלול זה, הם ירשמו צמיחה של 53% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

צפי לתוספת של 187 אלף משרות באפריל

■ מחר (ב') יפורסמו נתוני בדבר הכנסה והוצאה פרטית לחודש מארס. הכנסה פרטית צפויה לגדול ב-0.3%, לעומת קיפאון בפברואר, ואלו הוצאה פרטית צפויה לצמוח ב-0.6%, בהמשך לגידול של 0.3% בפברואר.

■ כמו כן, יפורסם דו"ח בנוגע להוצאות בנייה בחודש מארס. כלכלנים צופים ירידה של 0.3%, לעומת קיטון של 1.3% בחודש פברואר.

■ במקביל יפורסם מדד מנהלי הרכש למגזר היצרני לחודש אפריל. כלכלנים מעריכים שחל גידול קל במדד ל-60 נקודות מ-59.6 נקודות במארס.

■ לקראת תום יום המסחר יפורסמו נתונים בדבר מכירת מכוניות בחודש אפריל.

■ ביום ג' יפורסם נתון ההזמנות ממפעלים לחודש מארס, כשכלכלנים צופים קיטון של 0.2%, לעומת עלייה של 0.6% בפברואר.

■ ■ביום ד' יפורסם מדד ADP למספר המועסקים במגזר הפרטי בחודש אפריל. הצפי הוא שהמגזר הוסיף 30 אלף משרות, לעומת גריעה של 23 אלף משרות במארס.

■ בנוסף, יפורסם מדד מנהלי הרכש למגזר נותני השירותים לחודש אפריל, הצפוי לעלות ל-56.1 נקודות מ-55.4 נקודות בחודש מארס.

■ ביום ה' יפורסמו נתונים מקדימים בדבר פריון העבודה ברבעון הראשון, הצפויים להראות גידול של 2.4%, לעומת עלייה של 6.9% ברבעון הרביעי של 2009.

■ הדו"ח השבועי בדבר מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה צפוי להראות ירידה ל-440 אלף תביעות מ-448 אלף בשבוע שלפני כן.

■ כאמור, ביום ו' יפרסם הממשל את דו"ח התעסוקה לחודש אפריל. להערכת כלכלנים, המשק האמריקני הוסיף בחודש זה 187 אלף משרות (לא חקלאיות), בהמשך ליצירת 162 אלף משרות בחודש מארס. שיעור האבטלה צפוי להיוותר על 9.7%.

■ שכר העבודה הממוצע לחודש אפריל צפוי להראות גידול של 0.1%, לעומת קיטון של 0.1% במארס. שבוע העבודה הממוצע בארה"ב צפוי להיוותר על 34 שעות.

■ הנתון האחרון לשבוע זה - האשראי הצרכני לחודש מארס, אשר צפוי לרדת ב-3.9 מיליארד דולר, בהמשך לירידה של 11.5 מיליארד דולר בפברואר.

Loews צפויה לדווח מחר על רווח של 96 סנט למניה עבור הרבעון הראשון, לעומת 77 סנט ברבעון המקביל אשתקד.

חברת התרופות הגדולה בעולם, פייזר , צפויה להציג ביום ג' ירידה של סנט בודד ברווחיה ברבעון הראשון ל-53 סנט למניה, ואילו רווחיה של מרק צפויים לעלות בסנט בודד ל-75 סנט למניה.

רווחי מסטרקרד ברבעון הראשון עלו, לפי הערכות, מ-2.8 דולר למניה ל-3.14 דולר. ניוז קורפ של רופרט מרדוק תדווח גם כן.

ענקית הדשנים הקנדית, אגריום , תפרסם דו"חות ביום ד', כשהיא צפויה לעבור לרווח של 32 סנט למניה. טיים וורנר תדווח גם היא, כשרווחיה ברבעון האחרון צפויים לעלות מ-39 סנט למניה ל-48 סנט.

האם טבע תכה את התחזיות?

טבע תדווח על תוצאות הרבעון הראשון ביום ג', כשהצפי הוא לרווח של 89 סנט למניה, לעומת 77 סנט ברבעון המקביל.

אלווריון צפויה לעבור להפסד רבעוני של 2 סנט למניה. נובה תדווח גם כן, אך צפי אנליסטים לא היה זמין.

לאחר הנעילה ביום ד', אורמת טכנולוגיות תציג תוצאותיה לרבעון הראשון, כשרווחיה צפויים ליפו ל-3 סנט למניה מ-32 סנט ברבעון הראשון של 2009. הפסדיה של סביינט ברבעון הראשון צפויים להצטמצם מ-41 סנט למניה ל-25 סנט. אורכית ואקוויטי וואן תדווחנה גם הן.

ביום ה', דלק US צפויה לדווח על התרחבות בהפסדיה הרבעוניים ל-18 סנט למניה מ-5 סנט ברבעון המקביל. לאחר הנעילה צפויה אלון USA להציג מעבר להפסד של 95 סנט למניה ברבעון הראשון, וגם ביגבנד צפויה לעבור להפסד, ובמקרה שלה - של 3 סנט למניה. מיינד , איזיצ'יפ , טופ אימג' והרמוניק תדווחנה גם כן ביום זה.

אלביט מערכות דיווחה היום על חוזה חדש עם משרד הביטחון הישראלי לאספקת מטוסים ללא טייס בהיקף כספי של 50 מיליון דולר, על פני 3 שנים.

לאחר עיכובים רבים, סלקום השיקה היום את המיילסטון - מכשיר הדגל של מוטורולה. מדובר בטלפון חכם בעל מסך מגע בטכנולוגיית מולטי טאץ' בגודל 3.7 אינץ' ומערכת ההפעלה של גוגל - אנדרואיד בגרסה 2.1. מדובר במכשיר הראשון בישראל שיוצא עם הגרסה הזו של גוגל.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]