תבוסה לקופ"ח: תבוטל הבלעדיות שלהן בטיפולי שיניים לילדים

ליצמן יגבש שינוי חקיקה שישלב את מרפאות השיניים העצמאיות עם אלה של קופות-החולים בתוכנית החדשה ■ נתניהו: "חשוב שהציבור יקבל את השירות הרחב והטוב ביותר" ■ התקציב ל-2010 עבור טיפולי שיניים לילדים עד גיל 8 יעמוד על 160 מ' ש'

ניצחון לרופאי השיניים העצמאיים: ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל היום (א') את עמדת הסתדרות רופאי השיניים בישראל, לפיה טיפולי השינים לילדים במסגרת הסל הממלכתי צריכים להינתן גם על ידי מרפאות השיניים הפרטיות, ולא רק על ידי המרפאות של קופות החולים - גם הן פרטיות במהותן.

נתניהו הנחה את סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לגבש שינוי חקיקה שיאפשר את השתלבותן של 5,000 מרפאות השיניים העצמאיות בישראל בצד 200 המרפאות של קופות החולים ביישום התוכנית החדשה - זאת כתנאי לכניסת התוכנית לתוקף. "חשוב שהציבור יקבל את השירות הרחב והטוב ביותר. לכן יש לאפשר תחרות בריאה ופתוחה על מתן טיפולי השיניים לילדי ישראל", אמר נתניהו בישיבת הממשלה. "אסור להפלות את רופאי השיניים הלא מאוגדים. העיקרון צריך להיות שכל רופא שיניים שירצה לתת את השירות הטוב ביותר לילדינו - יוכל לעשות זאת", הוא הוסיף.

הטענות של הסתדרות רופאי השיניים וההסתדרות הרפואית הצטרפו לטענות מצד ארגוני העצמאיים, שקבלו על כך שתוכניתו של ליצמן מאפשרת רק לרשת מרפאות בפריסה ארצית לתת שירות ממלכתי, כאשר ברור לכל שרשתות כאלה יש רק לקופות החולים. בדיוק מסיבה זו פנה לאחרונה מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, רן קויתי, אל הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, וביקש כי תבחן את האפשרות להתאגדות רופאי השיניים העצמאיים.

מי שדרש מנתניהו לקבל את ההסתייגות של העצמאיים הוא שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, שאף פנה בעניין בסוף השבוע אל מזכיר הממשלה, צבי האוזר. "האזרח יוכל ליהנות מפריסה רחבה יותר של שירותי בריאות שיניים חינם ומתחרות בשוק, והדבר ייטב במיוחד עם האוכלוסייה בפריפריה", בירך הבוקר בן אליעזר.

סך התקציב לשנת 2010 עבור טיפולי שיניים לילדים עד גיל 8 יעמוד על 160 מיליון שקל, מתוכם 65 מיליון שקל נלקחו מתקציב התוספת לסל התרופות והטכנולוגיות.