הפרדת כוחות: אורי דורי וכצמן בוחנים פירוק השותפות בא. דורי

על פי הערכות השניים עומדים להפריד כוחות על רקע חילוקי דעות עסקיים ביניהם ■ גזית גלוב מופסדת כ-20 מיליון דולר על השקעתה בקבוצת הנדל"ן

קבוצת הנדל"ן א. דורי בדרך לשינוי מבנה השליטה. על פי ההערכות, יגרמו חילוקי דעות עסקיים בין בעלי המניות העיקריים בקבוצה - המייסד והמנכ"ל אורי דורי מחד, ובעל השליטה בקבוצת גזית גלוב , חיים כצמן, מאידך - להפרדת כוחות, כשאחד מהם ירכוש את חלקו של האחר. הצדדים החלו לקיים שיחות ראשוניות בעניין, ובינתיים בחרו שלא לדווח על כך לבורסה.

כצמן ודורי נתפסים שניהם כדמויות דומיננטיות, מה שמלכתחילה גרם להרמת גבות עם כניסתה של גזית גלוב לשותפות בא. דורי בקיץ 2007. זאת, גם לאור ניסיון העבר של דורי עם שותפיו הקודמים בקבוצה (אלכס דמביצר ולפניו מורי גולדמן, רונן קריסטל ורוברט פקטור).

דורי וגזית גלוב רשאים לרכוש האחד את מניות האחר בקבוצה במסגרת מנגנון במב"י. דורי מכהן כאמור כמנכ"ל הקבוצה, מינוי שיפקע לכשיגיע לגיל 70, באוקטובר 2012. בשוק העריכו היום כי רוב הסיכויים הם שכצמן יהיה זה שירכוש את מניות שותפו בקבוצה. עם זאת, בפני דורי עומדת האפשרות לרכוש את החזקות גזית גלוב (למשל באשראי, תמורת שיעבוד מניותיו) ולו כדי להכניס משקיע אחר במקומה.

פועלת בישראל ובמזרח אירופה

החברה האם של קבוצת א. דורי היא אכד הפרטית (73.8%). גזית גלוב מחזיקה מחצית ממניות אכד, אותן רכשה תמורת כ-45 מיליון דולר. בהתחשב בעובדה שהחזקתה העיקרית של אכד היא א. דורי הציבורית (אם כי יש לה החזקות גם במחצית מקניון חוצות המפרץ, ופעילות קבלנית בניגריה) מופסדת גזית גלוב על השקעתה יותר מ-20 מיליון דולר "על הנייר". אורי דורי, יו"ר ומנכ"ל הקבוצה, ודוד כץ, דירקטור ומנהל חברת הייזום, מחזיקים יחדיו ב-49.5% נוספים באכד.

א. דורי נסחרת בבורסה בת"א לפי שווי שוק של 66 מיליון דולר. הקבוצה פועלת בעיקר באמצעות חברת דורי בנייה, אותה הנפיקה בת"א במארס האחרון. זו פועלת בתחומי הייזום והקבלנות, ומהווה עבור גזית גלוב זרוע משלימה לפעילות הנדל"ן המניב, ליבת עסקיה. הקבוצה פועלת בישראל ובמזרח אירופה.

הקבוצה מחזיקה גם ב-18.75% מדוראד, המתכננת להקים את תחנת הכוח הפרטית הגדולה בישראל ליד אשקלון, שתפעל באמצעות גז טבעי. כצמן וגזית גלוב כבר הביעו בעבר עניין בתחום זה, לאחר שביצעו השקעה מהותית במניות אורמת במהלך שנת 2007. כיום מחזיקה גזית אינק, החברה האם של גזית גלוב, ב-15.2% מאורמת תעשיות.