ישראלום תקלוט החזקות ברונפמן-פישר בשופרסל ופאלאס

תמורת 776 מיליון שקל ■ מניות ישראלום נמחקו מהמסחר, אך איגרות החוב שלה נותרו רשומות למסחר ■ המנכ"ל, איתי קפלן, מתפטר מתפקידו בתום שש שנים, וצפוי לסיימו בסוף יולי

לאחר ההרפתקה בתחום הנדל"ן במזרח אירופה, שהסבה לחברת ישראלום הפסדים משמעותיים, מוציאים אותה צמד בעלי השליטה - מתיו ברונפמן ושלום פישר - לדרך חדשה.

בצעד ראשון, במה שהגדירו כהפיכתה לחברת החזקות, הם מוכרים לישראלום את מניותיהם בתחומי הקמעונאות והתעשייה - מניות שופרסל וחברת פאלאס תעשיות .

ישראלום עדכנה אמש כי תרכוש מברונפמן ופישר את מניותיהם בשופרסל (14.35%), המוחזקות באמצעות חברת ברונפמן השקעות, תמורת כ-720 מיליון שקל, לפי מחיר מניה של 23.14 - גבוה בכ-5% ממחיר השוק. לשניים החזקה משותפת נוספת של 4.3% ממניות שופרסל (שבשליטת קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר), שתיוותר בידם.

במקביל, מתכוונת ישראלום להשקיע כ-56 מיליון שקל נוספים ברכישת החזקות הצמד (84.85%) בחברת פאלאס תעשיות - לפי שווי הנמוך ב-5% מהערכת שווי של כ-69 מיליון שקל שקיבלה פאלאס לאחרונה מגיזה-זינגר-אבן, אך הגבוה ב-12% ממחיר השוק. ברונפמן-פישר, נזכיר, הם גם בעלי הזיכיון בישראל של מותג הרהיטים המשגשג איקאה, שנותר בינתיים מחוץ לישראלום.

את הרכישה מידי בעלי השליטה מתכננת ישראלום לממן באמצעות הלוואות בנקאיות, הון עצמי והנפקת אמצעי תשלום נדחה לבעלי השליטה, דוגמת שטרי הון. בעלי השליטה ציינו כי הם מסכימים לערוב באופן אישי לחלק מההלוואות שתיקח החברה לצורך המהלך. ברונפמן, נזכיר, הוא בעל השליטה בבנק דיסקונט.

הרכישה תואמת את אסטרטגיית הגיוון

בישראלום מסבירים, כי הרכישה משתלבת באסטרטגיה שגיבשה לפעול לגיוון פעילותה. עוד ציינה החברה, כי העסקאות נעשות בתנאים טובים ויחזקו את בסיס ההון של ישראלום. העדכון בעניין הרכישות מגיע לאחר שבחודשים האחרונים ניהלה ישראלום מדיניות אגרסיבית של הנזלת נכסים, ובסך הכול ביצעה מימושים בהיקף כולל של כ-341 מיליון שקל.

בחודש שעבר השלימו ברונפמן ופישר את מחיקת מניותיה של ישראלום מהמסחר בת"א, לאחר שרכשו את מניות הציבור בהשקעה של 23.5 מיליון שקל, ששיקפה שווי של כ-140 מיליון שקל לחברה, שנותרה להיסחר באמצעות שלוש סדרות אג"ח בלבד שהיקף ההתחייבויות בגינן כ-256 מיליון שקל.

טרם המחיקה מהמסחר, הספיקה ישראלום לדווח על הפסדי עתק של יותר מ-100 מיליון שקל, עקב השקעתה הכושלת בחברת אולימפיה נדל"ן הפועלת במזרח אירופה.

עוד מעדכנת ישראלום, כי מנכ"ל החברה, איתי קפלן, הודיע על התפטרותו מהתפקיד והוא צפוי לסיימו בסוף חודש יולי, שש שנים לאחר שנכנס לתפקיד.

בחברה הסבירו כי ההתפטרות נעשתה בעקבות השינויים המבניים הצפויים ושינוי העיסוק שלה. במקביל, נחתם הסכם מעודכן עם סגן יו"ר החברה, רון הדסי, שיקבל באמצעות חברה שבשליטתו שכר של כ-95 אלף שקל בחודש, שיועלה ב-5% מדי שנה, וכן רכב מקבוצה 6 או 7 וטלפון סלולרי. דירקטוריון החברה יקבע כל שנה אם להעניק לחברה של הדסי מענק שנתי, בהתאם לתוצאות הכספיות ולתרומתו של הדסי לכך.