הזדמנות: אוסיף תמכור 26 דירות ב"אביב בצמרת" בהנחה

חודש לפני פירעון האג"ח, מוכנה אוסיף למכור כמקשה אחת את הדירות שנותרו בפרויקט היוקרה שלה בת"א ב-110 מיליון שקל, לא כולל מע"מ - הנחה של יותר מ-20% ■ בין הדיירים: השופט העליון בדימוס, שמגר

ערב הסדר חוב נוסף בחברת אוסיף , מאלצים את בעל השליטה, שלמה איזנברג, להביא מזומנים מהיקב ומהגורן.

על הפרק נמצאות כעת בין היתר 26 דירות אחרונות, מתוך 119 שנבנו בפרויקט היוקרתי "אביב בצמרת" בתל אביב. ל"גלובס" נודע כי החברה מציעה למכור את הדירות שנותרו כמקשה אחת. לפי הערכת גורמים בשוק הנדל"ן החברה מוכנה למכור את הדירות בהנחה של יותר מ-20% מהמחיר המקובל בשוק.

השווי של סך הדירות על פי מחירי מחירון שלהן מוערך בכ-160 מיליון שקל (בתוספת מע"מ), ואוסיף מוכנה למכור אותן ב-110 מיליון שקל (בתוספת מע"מ). לשם המחשה, הדירה היקרה ביותר שנותרה למכירה בפרויקט, דופלקס בקומות 29-30, עולה על פי מחיר המחירון 23.7 מיליון שקל (כ-45 אלף שקל למ"ר).

מדובר בדירות במצב של "מעטפת" (ללא קירות פנים) והרוכש יידרש להשקיע בהכנת הדירה למגורים סכום לא מבוטל. הפרויקט מבוצע על ידי חברת אביב (בעבר בעלת השליטה באוסיף), ומתואר באתר החברה כ"מגדל המגורים היוקרתי של תל אביב במקום היוקרתי ביותר בישראל על אי אורבני המכונה 'פארק צמרת'".

ה"אי" יושב על צומת הרחובות הסואנים נתיבי איילון ממזרח, הרב שלמה גורן מצפון ודרך נמיר ממערב, אבל עשירי ישראל אוהבים לגור קרוב זה לזה וגבוה ככל האפשר. המתחם מספק חוויה זו וכולל מספר פרויקטים מפוארים של החברות חבס (ראה מסגרת), בסר, קנדה ישראל ועוד. בין דיירי הפרויקט ניתן למנות את השופט העליון בדימוס מאיר שמגר, מנכ"ל בזק לשעבר, יעקב גלברד, וכדורסלן העבר דורון ג'מצ'י.

בדו"חות לסיכום 2009, העריכה אוסיף את ההפסד הגולמי מהפרויקט ב-17 מיליון שקל, בהנחה שתמכור את יתרת הדירות (שעמדה על 27 דירות) ב-110 מיליון שקל. מתחילת השנה נמכרה דירה אחת בפרויקט וכעת היא מצפה לקבל תמורת הדירות שנותרו כ-100 מיליון שקל, כך שבשורה התחתונה הפרויקט יניב לה הפסד של כ-20 מיליון שקל.

מחברה מובילה לחברה בצרות

אוסיף נקלעה למשבר קשה, לאחר שהפסידה 100 מיליון שקל ב-2009, בהמשך להפסד של כרבע מיליארד שקל ב-2008. הכנסות החברה, שבתקופת שליטתה של משפחת אביב בה, טרם מכירתה לארקדי גאידמק, נחשבה לחברה מובילה בענף, פחתו בשליש. מנגד, היקף ההתחייבויות שלה ענק - 2.1 מיליארד שקל והיא כבר דיווחה שלא תוכל לעמוד בהחזר חובותיה בזמן.

אוסיף נדרשת לשלם כ-300 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ד' ואג"ח ה' בחודש יוני הקרוב, ועוד 300 מיליון שקל לבנק לאומי. רואי החשבון של אוסיף ציינו בדו"חות לסיכום 2009 כי "עולים ספקות משמעותיים לגבי המשך קיומה של החברה כעסק חי".

בשנה שעברה השלים בהצלחה איזנברג הסדר חוב עם מחזיקי האג"ח ובימים אלו הוא מנהל עמם מו"מ להסדר חוב שני. במקביל מתנהל מו"מ גם עם הנושים החזקים יותר - הבנקים. כך, בשבוע שעבר, חתמה חברת התשתיות ארנסון מקבוצת אוסיף על הסכם עם בנק לאומי להסדר חוב, במסגרתו הבנק מחל על חוב של 37 מיליון שקל, ויתרת החוב תיפרס עד לשנת 2017.