"מאמינים שנזכה בתביעת הפרוטוניקס; נמשיך בהשקות בסיכון"

כך אמר מנכ"ל טבע, שלמה ינאי ■ אייל דשא, סמנכ"ל הכספים של טבע: "רפורמת הבריאות" שהוביל ברק אובמה מספקת "הזדמנות גדולה" לטבע

"אנחנו מעריכים שאנחנו נזכה, לכן השאלה היפותטית ולא רלוונטית. יש לנו נימוקים חזקים. טבע שקלה היטב את החלטתה עוד כשהשיקה את התרופה בסיכון וגם עכשיו, למרות שהמושבעים פסקו נגדנו, אנחנו מאמינים שנצליח לשכנע את השופט".

כך הגיב היום (ג') שלמה ינאי, מנכ"ל טבע , בתשובה לשאלת "גלובס" באשר להיקף הנזקים שייגרמו לטבע מפסיקת בית המשפט בארה"ב בנוגע לתרופת הפרוטוניקס. ינאי אמר את הדברים לאחר פרסום הדו"חות הכספיים החזקים של החברה הבוקר.

- אם כך, לא צפוי שינוי במדיניות ההשקות בסיכון שלכם.

"ממש לא. השקות בסיכון זה חלק מהמודל העסקי שלנו. כל השקה מחושבת מאוד. פיתחנו במשך השנים צורות שונות ודרכים לשקול היטב, ואנחנו עושים זאת במקצועיות רבה. לכן אני בטוח במקרה הפרוטוניקס, ונמשיך להיות פעילים בהשקות כאלה".

- מה טבע עושה למנוע ליקויים בייצור, כמו אלה שהתגלו במפעל שלכם בקליפורניה?

"אנחנו עושים מאמצים שקשה לתאר את היקפם והעלויות שלהם. בטיחות המוצר היא הדבר הראשון בחשיבותו. אנחנו עובדים עם ה-FDA לתקן כל ליקוי, ומקווה שנחזור לפעילות מלאה בקליפורניה".

בתוך כך, אייל דשא, סמנכ"ל הכספים של טבע, אמר לסוכנות בלומברג "רפורמת הבריאות" שהוביל ברק אובמה מספקת "הזדמנות גדולה" לטבע, ורמז בכך לפוטנציאל להגברת מכירות התרופות הגנריות בארה"ב. דשא אמר גם כן כי הוא אינו מודאג מפרשת הפרוטוניקס וצופה השפעה "מזערית" על החברה.