ענן האפר הוולקני חוזר: מנע מ-440 טיסות להמריא מאירלנד

השיתוק הזה הסב לחברות התעופה נזק של 1.7 מיליארד דולר, להערכת האיחוד האירופי, שהציע סדרה של אמצעים לתמיכה בתעשיית התעופה שבמצוקה

חברות התעופה וציבור הנוסעים ניצבים בפני חשש מהשבתות נוספות של התנועה האווירית, אחרי התפרצות נוספת של אפר געשי שעושה את דרכו דרומה מאיסלנד, וגורם לקרקוע טיסות בשמי אירלנד וחלקים מסקוטלנד היום (ג').

רשות התעופה האירית הורתה על הפסקת הטיסות בשמי אירלנד בין 7 בבוקר ל-1 בצהריים היום, כאשר ענן אפר סמיך נע בשמי האי. יותר מ-440 טיסות יושפעו מסגירת המרחב האווירי האירי. הרשות הבריטית המקבילה, NAT, לא אסרה לעומת זאת טיסות מבריטניה או מאירופה מעל אירלנד, וענן האפר לא יפגע בפעילות נמלי תעופה בדרום אנגליה, כולל היתרו, הנמל העמוס ביותר באירופה.

הרשות האירית מסרה שאיסור התנועה במרחב האוויר שלה יכלול את נמלי דבלין, שנון, גאלוויי, סליגו, אירלנד-מערב, דונגול, קורק וקרי. "אירלנד היא התחום החזוי של ריכוזי האפר שעולים על רמות הסיבולת המומלצות של יצרני המטוסים", נאמר בהודעת הרשות.

השירות המטאורולוגי באיסלנד מסר ששינוי בכיוון הרוח בימים האחרונים גורם לכך שענן האפר נע כעת בכיוון דרום ודרום-מזרח ולא צפונה. עם זאת, הענן קטן בהרבה מענן האפר ששיתק את נמלי התעופה באירופה למשך שישה ימים בחודש שעבר.

השיתוק הזה הסב לחברות התעופה נזק של 1.7 מיליארד דולר, להערכת האיחוד האירופי, שהציע סדרה של אמצעים לתמיכה בתעשיית התעופה שבמצוקה. החברות האירופיות מבקשות מהממשלות פיצוי על אובדן ההכנסות ועלויות ההזנה וההלנה של נוסעים תקועים. בינתיים עודכנו תקנות הטיסה במצבים של ענן אפר, והטיסות יכולות להימשך אם דחיסות הענן נמוכה ואינה מסכנת את המטוסים והנוסעים.