גלובוס מציג: "ספיחס" לבעלי האג"ח - 73.5 אגורות על השקל

מציע למחזיקי האג"ח בגלובוס מקס 73.5 אגורות - תספורת של 37% על היקף החוב המלא

בחודשים האחרונים השתרר שקט יחסי בחברת גלובוס מקס, לאחר שבמהלך שנת 2009 בעל השליטה, יורם גלובוס, ניסה להגיע להסדר עם מחזיקי האג"ח בדרכים שונות. כעת, פחות מחודש לפני תשלום הקרן הראשון, מציעים גלובוס ושותפו, מנכ"ל החברה, בנט קפלן, פיתרון למצוקה אליה נקלעה החברה.

שני בעלי השליטה יעמידו לרשות החברה מימון, על מנת שזו תרכוש את כל האג"ח הנמצאות במחזור, במחיר של 73.5 אגורות, מתוכן 65 אגורות בסוף החודש הקרוב והיתרה בעוד שנה. ההצעה של בעלי השליטה משקפת "תספורת" של 37.6% למחזיקי האג"ח, שערכן המתואם עומד על 1.18 שקל.

חוסר היכולת של גלובוס מקס לעמוד בהתחייבויותיה אינו מהווה הפתעה, ובדו"חות השנתיים של החברה שפורסמו בסוף חודש מארס התנוססה הערה בזו הלשון: "ב-30 במאי 2010 החברה מחויבת לתשלום איגרות חוב בסך של כ-16.8 מיליון שקל, וריבית בסך של כ-4.7 מיליון שקל. להערכת הנהלת החברה, תזרים המזומנים הצפוי שינבע מפעילותה השוטפת לא יספיק לצורך פירעון מלוא ההתחייבויות החברה למחזיקי איגרות החוב". בהתאם לכך נסחרו איגרות החוב של החברה בתשואה של 95%.

גלובוס מקס הנפיקה בפברואר 2007 אג"ח סטרייט ואופציות לאג"ח בהיקף של 60 מיליון שקל, הנושאות ריבית שנתית של 7%.

גלובוס מקס מפעילה היום שלושה מתחמי קולנוע בישראל - בקריית ביאליק, נתניה ובאר שבע, המכילים כ-60 אולמות קולנוע, וכן את קולנוע ה-IMAX באילת, המשועבד לטובת מחזיקי האג"ח.

החברה נקלעה לקשיים כספיים בעקבות פתיחת מתחמי הקולנוע, וכישלון קולנוע ה-IMAX בקריון, אותו נאלצה החברה לסגור בשנה שעברה. את שנת 2009 סיימה החברה בהפסד של 32.4 מיליון שקל, כאשר הפסד של 15.4 מיליון שקל נבע מסגירת קולנוע ה-IMAX בקריון.

נראה שגלובוס מעדיף להזרים כסף מהונו האישי ולפרוע מיידית את האג"ח, לאחר שבשנים האחרונות נתקל בהתנגדות קשה בהעברת עסקאות בעלי עניין והגעה להסדר חוב עם המחזיקים באג"ח. באסיפה שתתקיים ב-16 במאי, יום לפני היום הקובע לתשלום הקרן החלקי, יצטרך גלובוס להשיג רוב של 75% על מנת שה"תספורת" תעבור. הדילמה של מחזיקי האג"ח, אשר רובם הם משקיעים פרטיים, היא להעריך האם התמורה שתתקבל לידיהם בפירוק תהיה גבוהה מההצעה של גלובוס.