הצעת חוק של מאיר שטרית: שיאני השכר שמשייטים בשמי המיליוני שקלים בחודש - ירוויחו עד 41 אלף שקל

השכר הממוצע במשק עומד היום על 8,200 שקל בחודש ■ חברה תוכל להעלות שכר מנהל אך ורק אם החברה חילקה דיבידנדים בהתאם לרווחיה; כלומר, שכר הבכירים יוצמד לרווח ■ שטרית: "הפערים הכלכליים בין העובד הבכיר ביותר לעובד הזוטר ביותר יקטנו"

מסתבר כי חברי הכנסת חיים כץ ושלי יחימוביץ' לא לבד. ח"כ מאיר שטרית (קדימה) מתנגד אף הוא לשכר הגבוה במגזר הציבורי והגיש השבוע הצעת חוק אשר קוראת להגביל את שכר הבכירים בחברות הציבוריות.

על פי הצעת החוק של שטרית, יוגבל שכר הבכיר ביותר בחברה ציבורית אשר נסחרת בבורסה למקסימום פי חמישה מגובה השכר הממוצע במשק.

השכר הממוצע במשק עומד היום על 8,200 שקל בחודש כך שהצעת החוק תגביל את השכר ל-41 אלף שקל בחודש.

שטרית אמר: "בשנים האחרונות הרקיע שכרם של המנהלים, בעיקר בחברות הציבוריות אשר נסחרות בבורסה, לסכומים אשר הופכים את השכר מחד למסלול עוקף דיבידנד הפוגע ברווחי ציבור המשקיעים, ומאידך, למסלול נפרד ומנותק מכל מסלולי השכר האחרים בחברות. המנהלים נוטלים לעצמם שכר שעלותו למנהל יחיד מגיעה לעיתים לכמה מיליוני שקלים בחודש. בעזרת הצעת החוק הפערים הכלכליים בין העובד הבכיר ביותר לעובד הזוטר ביותר יקטנו".

44
 44

על פי הצעתו של שטרית, חברה תוכל להעלות שכר מנהל אך ורק אם החברה חילקה דיבידנדים בהתאם לרווחיה, כלומר שכר הבכירים יושפע בהתאם לרווחיה של החברה.

עוד מוצע כי במקרה שלחברה יש רווחים והיא מחליטה לחלק דיבידנד יוכל לקבל המנהל תוספת שכר שנתית וזאת בתנאי שהסכום לא יעלה על סך 12 פעמים השכר הממוצע במשק.

כזכור, לפני כשבועיים הגישו הצעת חוק פרטיות ח"כ יחימוביץ' וכץ שלבסוף לא עלו לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה לאור הבטחות ראש הממשלה נתניהו לדון בנושא. "שוק ההון מתנהג כמו ג'ונגל, המנהלים לא יכולים למשוך לעצמם עד אינסוף. רגולציה ברורה וחדה, כמו שיש על הבנקים, צריכה לחול על כל שוק ההון", אמרה אז יחימוביץ'.